måndag 2 juni 2008

Ingen Micke Pettersson i Löven

Det blir ingen spel i Björklöven för forne SM-guldvinnaren Micke Pettersson. Han väljer istället att avsluta karriären och bli säljare i Modo. Jag kan inte säga att jag är jättebesviken över det beslutet. Visst hade han tillfört en del, men är samtidigt inte den speltyp som löven just nu behöver. Tror inte heller att han hade varit speciellt billig heller och de pengar vi har hoppas jag att vi satsar på ett par bra backar i första hand.
+++
- Jag ville spela för en klubb som satsaroch Mora har ju ambitionen att ta sig tillbaka till elitserien direkt, måste nog vara dagens mest omtalade och kanske mest korkade kommentar. Snacka om att sätta press på ett lag som, ialla fall på pappret, inte ser allt för imponerande ut. Det som sa det var Greger Artursson, efter att han skrivit på för det degraderade elitserielaget Mora IK. Jag försöker verkligen med ljus och lykta att se i Moras trupp var den här satsningen är någonstans, men ser inte mycket. Det handlar givetvis inte om kritik mot Mora, det gör så gott de kan, men just uttalandet?? Fast å andra sidan är det kanske något man säger när det bara är ett lag som jagat en. Jag är glad att det inte var löven han hamnade i, eftersom det florerat rykten om en f.d. landslagsback. Nu kan man andas ut.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bulls-eye..inte ofta man jublar över två missade förvärv, men i båda dessa fall känns det nästan skönt att det inte blev något.

Mickey fick upp hoppet på en i lördags med sitt uttalande om spets-förvärv i Öberg-klass och i sådana fall hoppas jag de siktar något högre än så här. Sedan är det inte heller de karaktärer som saknas i dagens uppställning.

Inget ont om Greger eller Micke, båda hade säkert gjort ett gott jobb och tillfört en hel del.. men nu rustar Löven för kommande kval till ES och inte för att hålla sig kvar i AS!!

Google