måndag 10 september 2007

3-3 mot Luleå

Jag tycker löven gör en hyfsad insats. Ingen höjdarmatch, men klart godkänt resultat. Nu ser jag verkligen fram emot premiären på fredag. Det ska bli riktigt kul att se vad all denna tempoträning gett laget nu när man får ta sig an ett allsvenskt lag. Förhoppningsvis ska skridskoåkningen ge Boråsspelarna en rejäl förkylning. Lägg till ett bra publikstöd och Borås ska inte ha skuggan av en chans.
+++
Ihärdiga rykten bland fansen gör gällande att värvningar är på gång. Tydligen ett lån från elitserien plus ytterligare någon spelare. Back eller forward tvistar de lärde om. Då kan man ju ställa sig frågan: Vet någon egenligen någonting eller är det bara någon som skrattar sig lycklig bakom datorn genom att skapa denna hysteri? Visst, lite småkul att kittlas av tanken på en storvärvning, men samtidigt lider jag med vissa på forumet. Avslutar därför med att citera ett inlägg på TCIM:Fan, man tror att man är fri men ni grabbar tag i strupen och skakar tills allt liv har flytt min lekamen. Nu blir jag en TCIM-zombie igen. Förbannat!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja vasd ska man utläsa avdet här? Att Löven är fan så bra eller att Luleå är sämre än väntat?

Nej jag tror att matchens beållning är hyllningen till Lavander och att Löven kommer väl så förberedda till Allsvenskan, och Luleå... Ja kanske den väckarklocka man behövde...?

Och återigen... Vilket värde har en träningsmatch...?

Malmö och Löven kommer nog vara dom som äger allsvenskan...

löven-bloggaren sa...

Man kan nog inte utläsa speciellt mycket av denna match. Kul för löven, alltid en fjäder i hatten att nypa poäng av ES lag. Lavander sa ju dock i tidningen att Luleå aldrig spelat sämre, så precis, en väckarklocka för dom.

Träningsmatch och seriematch är ju två helt skilda saker. Det är ju alltid roligare för AS laget än ES laget i dessa matcher.

Tror även att Leksand kommer att blanda sig i toppen. Hoppas dock på motsatsen.

Google