lördag 29 september 2007

Analys av en bild

Dom säger att en bild säger mer än tusen ord. Jag hittade denna bild på TCIM och ställde mig direkt följande fråga när jag såg den:


Gjorde konstruktören* bilden efter en viss tanke eller är det "bara" en bild?

När jag ser bilden ser jag följande:

# Främsta flaskan innehåller stommen i laget. Hockeyspelarna som gör jobbet varje dag, men som inte alltid får den kredit som dom borde och förtjänar.

# Flaskan till vänster är spelarna som oftast huserar i fjärde femman, de där killarna som inte får så mycket istid och vid värvningar under säsongen hamnar på läktaren utan att klaga.

# Den liggande flaskan innehåller de där spelarna som sticker eller förväntas sticka ut. De två löven utanför flaskan har stuckit ut och lever upp till förväntningarna, medans löven som är kvar i flaskan inte uppfyllt förväntningarna och lär försvinna säsongen efter eftersom de är för dyra i förhållande till vad dom presterar.

# Den tomma flaskan innehåller alla fansens drömmar om stjärnspelare som ska komma och frälsa laget. Nästa år kanske de ligger i eller utanför den liggande flaskan, men vilka dom är idag eller vart dom finns vet ingen.

Vad ser du?

*=vem du än är, jag har sökt men inte lyckats att hittat dig, hör gärna av dig och ge dig till känna. Du har skapat en mycket artistisk bild och förtjänar kred.

Inga kommentarer:

Google