lördag 22 september 2007

Vad säger man ...

... efter en förlust mot Nybro på hemmaplan? Innan matchen existerade inte ens tanken, men återigen akutaliseras talesättet motivation slår klass. Det kan ju också vara att Björklöven inte är lika bra som vi tror. Laget har ju faktiskt inte direkt imponerat mot varken Borås eller Sundsvall i de två inledande matcherna, i alla fall inte över tre perioder. Vi kan inte heller skylla på att allsvenskan håller hög klass, inte när vi själv har intentionen att gå upp. Då har vi satt ett alldeleles för dåligt lag på isen. Igår var jag så arg att jag inte fann energi eller någon som helst lust att överhuvudtaget uttala mig om lagets insats, förrutom några mindre valda ord på TCIM. Jag kände mig som bödeln som ville se huvuden rulla. Nu med lite distans till matchen inser jag att alla lag kan göra en skitmatch. Det händer veckan lång i otaliga serier världen över.

Innan jag börjar döma laget allt för hårt och ropa efter nyförvärv ger jag laget någon eller några matcher till. Oroande är dock att man på hemmaplan viker ned sig så totalt. Underskattning? Förmodligen, hur det nu ska vara möjligt. Om så är fallet borde AIK ligga riktigt risigt till i nästa match. Det som är ännu mer oroande är att laget inte kan träffa mål med sina skott. Visseligen stämmer det som Wayne Gretsky en gång sa: Du missar 100 % av skotten du inte tar, men kan man inte träffa mål blir ju svaret ändå detsamma.

Jag känner precis som många, många lövenfans, en stark oro inför framtiden och de enda som kan lugna vår oror är spelarna som verkligen får ta sig i kragen och visa att detta var en engångsföretelse. Någon som är av annan åsikt?

Ps. Att vara missnöjd med en pinsam förlust är en sak, men jag hör via TCIM att någon krossat webmasters framruta på bilen efter matchen. Det är verkligen att gå för långt och jag hoppas att den person som gjorde detta tilltag ger sig tillkänna och står för sina aktioner som en man, precis som laget får göra gentemot oss fans. Även i motgång måste man vara en stolt lövare. Skärpning. Ds.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst blir man besviken men det är meningslöst att gnälla innan åtminstone match 10 är överstökad. Först då vet vi vad laget går för och jag tror att Löven blir starkare ju längre serien pågår.
Vad är det för pucko som slår sönder en Lövenkamrats bilruta? Tommy är en fridens man även om han inte varit sjysst mot mig på tcim precis.

löven-bloggaren sa...

Ja, man blir bara förvånad över hur dum vissa människor är, även om de är lövare?

Jag håller med dig när det gäller att ha is i magen. Slår vi aIK är det sm-guld igen som sjungs på läktaren.

Google