lördag 15 september 2007

Gammal kärlek rostar aldrig

Hade förmånen idag att kunna se den klassiska matchen mellan Sverige-Ryssland på TV4sport. Ni vet, matchen mellan stjärnorna från 70- och 80-talet. Hur underbart är det inte att få se Göte Wälitalo göra benparader på gammalt klassiskt vis? Inte en V-split så långt ögat nådde.

Att Ryssland sedan vann matchen med 6-3 är av sekundär betydelse. Roligt också att Christian Lechtaler (Ni vet: "I like to move it, move it") fick lira trots att han aldrig tidigare haft skuggan av en chans att komma dessa killar nära. Ibland gäller det bara att vara på rätt plats vid rätt tillfälle. ("host"jobbarpågloben"host") Han ersatte Börje Salming som lämnat återbud och det var säkert jäkligt tråkigt för de 10 128 åskådare som var där, men lite halvkul som lövare.

+++
Börjar redan ladda för mötet Rögle-Björklöven som sänds på TV4sport framöver. Saknar jag Eurosport? Inte så mycket, inte så mycket! Ja, möjligtvis att se, ehh, höra Giro de Italia i bakgrunden en bakissöndag.
+++
Ibland är allt inte bara sport. Det finns ju faktiskt annat. Jag älskar att se folk förnerdra sig själv i TV och då tänker vi givetvis alla på uttagningarna till Idol, eller ur? Detta måste ju bara vara 9,73 i bortförklaring. Helt sanslös kvinna. Jag bara frågar: Johanna, vad finns innanför din panna?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade skrivit ett inlägg på NPs forum inatt, klockan 03:57, där det stod:

"Jag hatar er alla som har TV4Sport, hatar, hatar, hatar, hatar...

Jävla råttor."

Jag var ovanligt klartänkt för att vara både full o trött.

Jag är så jävla avis. Fy fan.

löven-bloggaren sa...

ja, vad ska man säga? Jag lider med dig, men klagar inte. Visseligen är 90 % av vad dom sänder skit, men hockeyn är stark och överskuggar det.

Google