onsdag 10 oktober 2007

Förlust igen mot Oskarshamn

För femte gången i rad förlorar Björklöven borta mot Oskarshamn. Denna gång med 1-4 och nu börjar man blir riktigt orolig för hur det är ställt med dagens Björklöven. Man är redan efter åtta omgångar åtta poäng efter topptrojkan Malmö, Västerås, Rögle och Leksand.

Jag har haft tålamod med laget och hade förståelse att de inledningsvis av serien spelade rätt risigt. Tankarna gick typ: Laget innehåller många nyförvärv som måste få tid att spela ihop sig. När den tanken inte löste mina problem tänkte jag att: Laget kommer nog igång när Erik Lindberg och Mattias Wennerberg väl blir skadefria. Det verkar ju inte heller ha hjälpt.

Nu när jag sitter här försöker jag med en krystad variant av: Det är inte nu de ska vara bra ,utan när kvalet drar igång ... men så slår det mig: KVALET?? Inte fan blir det kval med det här laget. Med det här spelet som just nu presteras får de nästan vara glada att de inte får kvala för att hålla sig kvar. Det ska bli riktigt intressant att se hur Herr Fagervall ursäktar den här förlusten. Kommer han med något om att han är nöjd med insatsen eller vi hade otur,vi fick baklängesmål i fel läge, om bara vi fått.. bla bla, då lär det ta hus i helvete bland klubbens fans.

Ska han ha någon om helst framtid i klubben och förtroendekapital bland fansen är det nog dags att han slutar gulla med laget och ryta i utav bara helsicke. Nu är det dags att något drastiskt händer i klubben, för att åka land och rike kring och förlora mot lag som Oskarhamn, Nybro och AIK håller inte om man har ambitionen att bli en elitklubb. Inget illa om dessa klubbar, men någon jävla ordning får det vara för ett lag som har elitambitioner. Jag tror inte att Fagge två förluster mor Rögle respektive Malmö. Någon som vågar sättta emot? Förluster där och laget kan ligga på 12:e plats!

Inför säsongen värvade Björklöven in mycket elitserierutin till laget i tron om att de spelarna visste vad som krävs för att ta sig upp i eliten. Nu börjar man ju nästan förstå varför de inte var önskvärda i sina respektive klubbar. Till helgen kommer förhoppningsvis de sk. Rahimi/Hellström pengarna och först då ska klubbledningen diskutera vad man ska göra med dom. Jag kan inte se annat än att dom används omedelbums till ett par nyförvärv, gärna en bra back och en sniper. När man ändå talar pengar så kan man ju också undra över hur mycket klubben betalar nyförvärven i månaden? Det går väl alltid att frigöra pengar genom att skeppa iväg de spelare som inte gör skäl för lönen.

Nu vet jag att bara åtta omgångar har spelats och det återstår närmare 40 matcher, men just nu är jag mycket oroad. Det är något i laget som inte står rätt till och det måste fixas nu. Det går inte att ge topplagen för stort försprång. Då återstår bara att spela av en helt meningslös säsong som kommer att ge klubben en rejäl baksmälla. Leksand kallar sina satsningar ÅTERTÅGET. Det ordet kan vi låna, men jag syftar på något helt annat, nämligen återtåget till en usel ekonomi, vilket kommer att bli sanning om inget drastiskt görs i klubben. Några föluster till och publiken kommer att svika.

Nu är det dags för dig Micke Andersson som sportchef att agera. Du var ju på plats i Oskarshamn ikväll och om du är rädd om hedern och ditt förtroendekapital bland fansen... AGERA! Vad du sedan gör är upp till dig. Skäll ut Fagge, Skäll ut laget, värva eller sparka, vad som helst som visar på du vill något med laget.

Avslutar med några citat ur forumet under och efter dagens förlustmatch:

Fy fan, detta duger inte, något måste göras. Förlust mot ett lag som inte vunnit hemma än. Finner inte ord, varför?
(Redfaction)

...mitt förtroende är borta tills det verkligen sker en förändring och inte bara massa skitsnack!
(Marjasin)

Synd att inte löven har kommit längre i samarbetet med virtous eller hur faan dem stavar då kanske man kunde byta årskortet eller skriva om det så det gäller basketen istället.
(Sherren)

Är det något nyförvärv som presterat någonting förutom Mattias Hellström?
(Freddan)

Får jag se något jävla skitsnack från Fagerwall eller Nyman på VK.se där dom högaktar Lövens spel denna afton så blir jag skogstokig!
(Vilket jag i och för sig redan är)

(Patrick)

Varför hatar gud Löven?
(Rejm)

Nu mina damer och herrar är det fritt fall. FYFAN
(T_E)

blire förlust mot rögle och malmö då säger jag upp lövenbyggare..
(Luvan)

Känns som om Fagervalls tid är över. Vilken ursäkt kommer imorgon?
(Jorba)

Har vi gjort en enda bra match hittills i serien?
(No.95)

Nä nu skiter jag i det här, ska gå och kolla på målarfärg som torkar nu.....
(Twisted)

Inga kommentarer:

Google