tisdag 16 oktober 2007

Laget mot Malmö Redhawks

Målvakt: Thomas Sehlstedt (Tobias Lundström)
Förstafemman: Niklas Strandberg, Anton Edlund – Fredrik Davidsson, Magnus Gästrin, Daniel Olofsson
Andrafemman: Johan Svedberg, Erik Lindberg – Mattias Wennerberg, Mattias Hellström, Johan Bergmark
Tredjefemman: Karl-Johan Lundström, Kristofer Berglund – Johan Forsberg, Johan Wikström, Jimmy Blixt
Fjärdekedjan: Nicklas Johansson, Urban Omark, Jon Palmebjörk


Saknas i Löven gör Christoffer Thörn(Hjärnskakning). Tveksamheter råder kring Patrik Nevalainen(Axeln),Anderas Lindahl(Krasslig), och Tobias Lundström(Krasslig). Eventuell frånvaro av dessa spelare, framförallt Ocko och Linto gör att oron för försvarsspelet blir att större. Hur ska ex. en kille som Anton Edlund hantera spelare som Ville Nieminen, Calle Steen och Magnus Nilsson? Jag bävar. Hoppas innerligt att Linto eller Ocko kan spela.

I Malmö saknas Mikko Eloranta och eventuellt Jonathan Sjölund. I övrigt håller tränarduon Bobo Simonsen/Torgy Bentelin laget hemligt.

Jag tror som vanligt på en tät och spännande match iför förhoppningsvis mycket publik. Vi kan ju alltid hoppas att det som alltid drabbar Löven, att ex.spelare gör mål, någon gång kan ske i omvänd ordning. Då kan Johan Forsberg få fira stora triumfer mot sitt gamla lag. Om Löven kan spela lika bra i boxplay som man gjorde senast mot Rögle kan kvällen sluta riktigt bra. Ett rörligt försvarsspel och ett anfallspel med folk framför mål är andra ingredienser för att Björklöven ska besegra Rödhökarna från Malmö.

Jokim Fagervall lovade i lokalpressen att nu ska det vända för laget och om man inte kan lita på sitt favoritlags tränare, vem kan man då lita på?

Mitt tips: 4-3

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har tippat 5-2 till Löven men inser att hjärnan inte finns med i tipset. Tur att man får se en bortavinst på fredag istället för Bajen kan väl aldrig knäcka oss.

löven-bloggaren sa...

Jag påverkas också av hjärtat när jag tippar. Samtidigt känns det som att, vill man skapa lita arbetsro så bör man vinna ikväll även om det är Malmö som står för motståndet. Seger mot Bajen på fredag? Inför serien hade jag hållit med, men nu vete fan? Visst, Jag tycker precis som du attt Bajen borde bli en lätt match, men med det här laget vet inte säkert.

Google