tisdag 9 oktober 2007

Match mot Oskarshamn

Tobbe i mål och Foppa följer med och testar axeln. Wennerberg tar Davidssons plats. Mycket mer spännande än så blir det inte om man läser Folkbladets hockeysite. Jo, själva matchen lär nog både tät och spännande. Man tycker kanske att Löven ska vinna matchen om man ska tillhöra toppskiktet i serien, men faktum är att laget inte vunnit borta mot Oskarshamn sedan 2001. Dags att bryta trenden? Jag tippar på ett oavgjort resultat: Varför inte 4-4? Jag kommer i alla fall att sitta bänkad framför webradion om det nu inte bär iväg till Skycom för en glutt på Löven J20 mot Timrå, men inte så mycket för att se lagen utan att hålla på domaren. Smaka på den!

För övrigt måste jag berätta att senast jag såg J20 Löven-Timrå var 1997-98 och en viss Henrik Zetterberg fanns i Timrås lag. Löven trummade på i 60 minuter, var helt överlägsna, men förlorade med typ 2-7 och Zäta gjorde 5+2 eller nått sånt. han gjorde vad han ville på plan och jag måste tillstå att jag aldrig sett något liknande.
+++
En annan anekdot som kan vara kul att nämna var under det glada 80-talet och man spelade som junior i Boden. Vi skulle möta Modo och våra ledare varnade för några killar i Modo som visst skulle vara riktigt bra. Nu var vi 18 år och dom bara 16, så vi tänkte logiskt: - Men va fan, småkillar som dom kör vi ju över. Vi gjorde också 1-0 i första bytet, men när 3x20 minuter var till ända hade vi förlorat med 1-19. Killarna i fråga hette visst Marcus Näslund, Peter Forsberg, Fredrik Bergqvist och Magnus Wernblom. Jag tror fan jag är förkyld än.

Inga kommentarer:

Google