torsdag 4 oktober 2007

Nyförvärv till Löven?

Läser att löven förhandlar med en videoanalytiker. Klubben förstärks på många plan, men inte där jag tycker bristerna är störst. Videoanalys i all ära, men ska man då inte ha ett lag att analysera? Att analysera och inse vad dagens lag behöver kräver knappast videoövervakning. Nu verkar det vara mer den tekniska kunskapen man är ute efter,än en grundläggande analys av hockeykunnandet i laget. Ibland slås jag dock av känslan av att klubbens fokusering ligger lite utanför själva kärnan. Det är som om löven bakar kanelbullar och fokuserar mer på pärlsockret än på mjölet. En bulle funkar utan socker, men utan mjöl blir det ingen elitserie. Me ett snabbt överslag finner jag: Pridefestival, damspelare i a-laget, basket, videoteknik, nya loger, restaurang. Vad sägs om att lägga lite pengar på .....hmm.. jag vet inte... kanske SPELARE?!!? eller nått? Nu ska jag inte vara helt orättvis. Man försöker ju få Adam Andersson till klubben och skulle man lyckas, så ska jag krypa till .... korset, inte längre. Inga dumma vad som man senare får äta upp. Jo, kanske att baka bullar utan socker.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kan bara instämma.
Löven behöver en klasslirare om man vill nå playoff. Det här duger inte alls.

löven-bloggaren sa...

Vågar man hoppas på urladdning ikväll? Kanske...

Anonym sa...

Tyvärr, med det här laget kommer inga urladdningar. Fan va negg man låter nudå...

Anonym sa...

Ångrar mig.
Lite urladdning trots allt.
Mot ett skitlag visserligen.
Ge mig hopp nån...

Google