fredag 12 oktober 2007

Men vänta lite nu??

Joakim Fagervall har sedan han tillträdde som tränare för Björklöven gett intrycket av att han har exakt kontroll på vad han håller på med och vad han vill med laget. Han har satsat på laget före jaget. Toppningar och liknande har i stort sett lyst med sin fråvaro. Det lyckades över förväntan ifjol och det ska han ha all heder för.

Idag blir jag dock väldigt konfunderad. Läser följande i VK:

Vi kanske måste spela lite mer med samma manskap tills vi har hittat den här grunden. Att se till att samma backpar spelar bakom varje kedja för att skapa den här tilliten. När vi har den kan vi vidga vyerna.

Samtidigt läser jag följande i Westmans blogg:

I vilket fall skiftar han om i femmorna för att försöka väcka liv i det sega sällskapet.

Skapa tillit genom att hålla ihop femmorna men samtidigt rör han ... om i laget??? Hallå?? Vad har han gjort hela försäongen? Ska inte den användas för att spela ihop laget? Känns rätt sent att börja med det nu, åtta matcher in i serien. Håller du på att tappa greppet, Joakim? Nu blev det många frågor på kort tid, men några svar har då inte jag. Jo, ett svar har jag. En sniper och en back, men har den önskan inte nått ledningen vid det här laget lär den nog aldrig nå fram. Alla hus har inte hiss hela vägen upp. Huset Björklöven verkar vara just ett sånt hus.
+++
Laget mot Rögle

Målvakt: Tobias Lundström (Thomas Sehlstedt).
Förstafemman: Niklas Strandberg, Kristofer Berglund – Daniel Olofsson, Magnus Gästrin, Fredrik Davidsson.
Andrafemman: Johan Svedberg, Erik Lindberg – Johan Bergmark, Mattias Hellström, Mattias Wennerberg.
Tredjefemman: Patrik Nevalainen, Andreas Lindahl – Jon Palmebjörk, Johan Wikström, Jimmy Blixt.
Fjärdekedjan: Johan Forsberg, Urban Omark, Nicklas Johansson.
Extraback: Karl-Johan Lundström.
+++
Har enda sedan jag fick TV4sport längat efter att Löven ska visas i TV-rutan. Planerade att jag inte skulle ha något att göra ikväll så att jag kan sjunka ned i TV-soffan med en god Guinness och bara njuta. Nu vet jag inte längre. Njuta och njuta ...? Kan bli riktigt jobbigt, men som det känns nu har vi inget att förlora. Jag får gardera med en varm gravöl som straff om kvällen inte går som man har tänkt.
+++
Mitt tips: 4-2 säger hjärtat, men hjärnan kontrar med 1-5.

Inga kommentarer:

Google