tisdag 23 oktober 2007

Pengarna bara ett fantasifoster?

Jag funderar om de sk. Rahimi/Hellström pengarna existerar eller om det bara är ett fanasifoster? Begrunda följande: Jag läser i dagens VK att Brynäs Richard Gynge kan vara aktuell för Björklöven, men inte just nu, på grund av att det inte finns några pengar. Jag vet att detta dryftats i mängder och jag vet inte var som egentligen gäller, med var det inte så att Löven skulle få de sk. Rahimi/Hellströmpengarna någon gång i oktober, typ den 8:e? Nu har säkert Rahimis tidiga sorti till vancovers 3:e lag satt käppar i hjulet, men Hellströms 1,2 miljoner borde väl ha rullat in eller är jag på läktaren och köper korv? Om pengarna kommit in och man nu säger att det inte finns några pengar, lär det ta hus i helvetet bland fansen. Även om pengarna (om de nu överhuvudtaget) existerar, bör klubbens ledning med Mikael Andersson i spetsen redovisa vart de i så fall har gått om de inte ska gå till att förstärka laget. Om inte för annat så för att rädda sitt eget skinn. Men pengarna kanske inte existerar, de kanske helt enkelt bara är ett fantasifoster?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är det inte så här att hälften av NHL-pengarna användes redan ifjol till jänkarinköpet? Gissar att Micke måste invänta resterande hälften från NHL innan han kan signa nåt nytt. Dessa pengar lär dyka upp i november så jag tror att vi har nåt trevligt att se fram emot!

löven-bloggaren sa...

Jo, det var väl så att dom pengarna använder till De Feuw. Så det var november som var pengadatumet? Nja, jag tror ingenting om någonting längre, men visst behövs mist en forward, gärna två och två backar. Sådana pengar har vi väl dock inte, så vi får nog nöja oss med en max två spelare.

Google