fredag 15 februari 2008

Hemmaseger mot Malmö

Vad säger man efter en 3-1 seger hemma mot Malmö? Inponerande på många plan, men i ärligaste namn måste man säga att Malmö inte jobbade livet ur sig de två första perioderna. I tredje fick dom mer fart under skrillorna, men det var så dags då. Alla spelare i Löven förtjänar bra betyg för en stabilt genomförd match, MEN,MEN,MEN ... ja, jag vet inte om jag orkar ta upp det igen, men Björklövens powerplay är så uselt att jag funderar nästan på att föreslå att domarna tar bort möjligheten för motståndarna att dra på sig utvisningar. Ikväll agerade Löven med pondus och frenesi över hela banan, tog för sig och ägde Malmöspelarna, men så fort en Malmöspelare åkte ut, blev Lövenspelarna som små fromma lamm som knappt vågade finnas på isen. Va faan är det frågan om? Hur kan man förvandlas från en stentuff robocop till en finnig tolvåring pga av den domarsignal? Med ett vettigt PP ikväll hade vi avgjort matchen i ett tidigt skede. Känns lite märkligt när Fagervall tar in Marcus Lundberg i PP. Räcker det med rätt vinkel på klubban i Faggys värld?

Målen:
1-0 (9.48) Jonnie Karlsson (Urban Omark, Johan Forsberg)
2-0 (10.13) Sami Ryhänen (u.a.)
Paus
3-0 (2.41) Marcus Lundberg (Daniel Olofsson)
Paus
3-1 (9.24) Cole Jarret (Mikael Wahlberg)
Slut
Skott: 35-36 (7-8,22-4,8-24)
Utv. IFB 5x2 min + 1x 10 min MIF 11x2 min+ 1x10 min
Publik: 4 500

+++
Kvalseriestämning? Absolut!

+++
Jonnie Karlsson var enormt pigg idag. Kul att ha honom tillbaka och grattis till målet. Grattis också till Marcus Lundberg som fick göra sitt första A-lagsmål i Löven. Såg ni vem som la vantarna på pucken? Jo, han själv medan han likt en fisk försökte trassla sig ur motståndarnätet.

+++
Skönt att Leksand tog sig samman och luggade Västerås på två poäng. Synd bara att Oskarhamn inte kunde hålla hela vägen mot Rögle.

2 kommentarer:

Anonym sa...

...vilken stämning ikväll alltså! Den här magiska och så underbara stämningen när till och med stora delar av sittplats hänger på, den infinner sig ett par gånger per säsong och det är så härligt varje gång.

Att bara göra 3 mål trots en dryg perod i numerärt överläge är bara så dåligt. Ämnet är redan på ett bra sätt behandlat, så vi lämnar det.. nej, jag kan inte låta bli.

Var inte Sami och Jussi tänkta som nya offensiva krafter till PP? Ok, jag köper Faggys taktik att rulla med alla femmor, mycket energi, härlig skridskoåkning etc. Men sätt ihop en djävulsk PP-femma för böveln, de behöver inte lira ihop under matchen för den skull.

Jussi och Berglund är båda visserligen leftare, men jag ser inte vem som skulle peta någon av dem. Framför kassen parkerar sig Wennerberg och sedan får väl Sami och Palt-Forsberg härja hej vilt.

Jonnie gör en djäkla bra match alltså, väldigt svårt att se att han nästan varit borta i ett år. Extra plus till att han är en få backar som både vågar skjuta, gör det bra och sedan träffar mål.

Skitskoj också att det blir en hockeyfestival i augusti, tycker det är rätt att köra med både Skellefteå AIK och Modo. Nu är det dags att fira med en liten single malt!

Anonym sa...

Undrar hur matchen slutat om Löven haft Miffonas budget?
Vi borde inte ha en chans faktiskt men ändå piskar vi alla s.k ES-lag hemma.
Får vi en stark ledare på isen så är det inte långt till ES.
YES!

Google