fredag 1 februari 2008

Målvaktskris i Löven

Thomas Sehlstedt är skadad. Förmodligen har gamla skadan gått upp. Eftersom juniorernas förstemålvakt Daniel Wälitalo är sjuk kallas deras andremålvakt Sebastian Jonsson in. Nog är det rätt ironiskt. Samma kväll som transferfönstret stänger händer detta. Min fråga till Thomas är, kanske lite hård, men i alla fall: Varför meddelade du inte Faggy eller Micke om tillståndet så det fick en liten mikroskopisk chans att kanske fixa någon form av back up? Jag råkade själv ut för ett till och med värre tillstånd (hjärtat), men hade samma dag korpmatch och jag hade givetvis hand om matchtröjorna. Inte blev jag särskilt populär hos frun när jag fem minuter in på mitt sämre tillstånd bad henne att fixa så att tröjorna kom till matchen. Mycket skit fick jag för hur jag kunde tänka på en sån sak just då, men tröjorna kom fram och vi vann matchen. Laget framför jaget, eller hur heter det, Thomas?

3 kommentarer:

Anonym sa...

LB, du har en poäng i det du skriver... du visade ju med eftertryck var du har hjärtat (!?)i alla fall! Då snackar vi ändå korpnivå, jag håller helt med.

Kanske lite tufft mot Siken, men vi snackar trots allt om eliten... det finns EN riktig deadline, den gick igår och nu riskerar vi att bara ha en målvakt...kännns sådär!!

löven-bloggaren sa...

Vi tippade 2-2 och 2-4. Det blev 2-3, målmässigt oavgjort, men seger för mig genom just segern.

Anonym sa...

..ok, det bjuder jag på!!

Google