måndag 18 februari 2008

Satt och botaniserade ...

... i SVT´s arkiv och titta vad jag hittade. En videosnutt mellan Löven och Rögle från 2005 som visar på både olikheter och direkta likheter mellan dåtidens Löven och dagens dito. Olikheterna i Daniel Olofsson som dels gör två mål, men också dänger upp pucken i taket på ett sätt som han kunde då med definitivt inte idag. Likheten i ineffektiviteten. Total dominans, men brister i avsluten.
+++
En annan snutt: Derbyt mot Skellefteå någon månad senare. Tungt att visa upp en förlust i fiendeland, men det finns en del roliga delar i detta inslag. Det haglar t.ex. av oväntade spelare: Göran Hermansson och Johan Davidsson i Löven och till och med skidåkaren (!) Anders Södergren i Skellefteå. Sedan minns jag än idag Wikegårds inte så positiva beskrivning om Anders Söderberg: Söderberg, han hoppar omkring lite grann där.
+++
Det var tider det. VM-guldet 1987 i Wien. Någon som vågar sig på en gissning när vi återser sju Lövare i ett VM-guld lag igen?
+++
Nytt mål av Daniel Rahimi. Det börjar röra på sig. Kul.
+++
Jag som trodde att skaderisken var större om man var ute på planen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag törs mig på en gissning: ALDRIG och det beror inte på att jag inte gillar Löven utan för att det aldrig kommer att dyka upp ett lika bra LAG som Löven var 1987. Vilket underbart lag det var. Dom kunde lira PP.

Anonym sa...

Göran Hermansson spelade inte i Löven 2005....

löven-bloggaren sa...

Har du ens sett inslaget, anonym nr 2?

Google