onsdag 27 februari 2008

Och vilken SuperOnsdag det blev!

3-0 för A-laget mot Västerås och hela 8-2 för J-20 laget mot AIK. Wow. A-laget blir man helt enkelt inte riktigt klok på. Att ett lag kan gå från totalt urusel till fantastiskt bra på några dagar är ganska otroligt. Nu bör fjärde platsen vara bärgad och det känns riktigt viktigt, framförallt eftersom man tjänar hemmamatcher, men också för att man kan fortsätta att hjälpa J-20 laget, när resten av matcherna för A-laget inte blir lika livsviktiga, om ni förstår hur jag menar. Jag måste bara passa på att citera ett fans på forumet undet kvällens match: Björklöven måste vara Sveriges schizofrenaste lag... kan inte annat än hålla med. Med rätt medicinering kan avslutningen av säsongen bli rätt rolig, eller hur?

Jag får ta en sväng förbi biktstolen. Erik Lindberg verkar ju ha gjort en riktigt hygglig match med J-20. 1+2 är inte fy skam.

Målen:
0-1 (1.41) Mattias Wennerberg (Johan Forsberg, Mattias Hellström)
0-2 (18.18) Mattias Wennerberg (Jussi Heikkinen, Johan Forsberg)
Paus
0-3 (14.22) Magnus Gästrin (Patrik Nevalainen, Sami Ryhänen) PP
Paus
Slut
Skott: . Totalt: 33-37 ( 12-11,10-19,11-7)
Utv, VIK: 8×2 min + 1x5 min IFB: 10×2 min + 1×10 min
Publik: 3 062

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, vad viktig seger, för bägge lagen. Härligt Löven!

Google