lördag 30 augusti 2008

Blir det någon Salonen i Löven?

Turneringen i Finland är slut. Tre raka förluster var väl något man förväntat sig och det enda man egentligen vill veta är väl om Sami Salonen blir kvar? Själv har jag inte en aning eftersom jag inte var där, men de indikationer man fått via media är att killen, trots två ass på två matcher, inte imponerat. Vad det innebär vete katten. Det är inte sällan som Micke/Faggy tänker olika media & co, så vi får nog tålmodigt vänta tills VK dimper ned på mådagsmorgonen.

Juniorerna verkar fortfarande vara de som sköter sig bäst i laget och om jag ska skratta eller gråta vet jag faktiskt inte. Vet inte om jag orkar gå in på ett djupare plan över det. Om okända juniorer som i match efter match överpresterar etablerade allsvenska spelare är bra eller mindre bra låter jag vara osagt. Tycker bara det är märkligt på något sätt. Samtidigt kanske det visar på hur oviktigt det är med en försäsong som är lika lång som en hemmaodlad squash. Det är ju ändå i mars/april man ska vara bäst och sitter man på ett kontrakt, varför ska man då jobba ihjäl sig i augusti?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vart var du och försäsongen på väg egentligen...?

löven-bloggaren sa...

Vi skulle fara till en gurka jag känner och dansa mazurka.

Google