fredag 8 augusti 2008

Stralla till SAIK?!

Jag är inte först med nyheten, inte först att kommentera, inte först att strirra oförstående när jag ser nyheten på folkbladet. Lövenrejectet Niklas "Stralla" Strandberg, ska följa med SAIK till Tyskland. Men hur är det, om man ska fylla ut truppen vid behov, gör man inte det med sina egna juniorer? Känns som att SAIK hoppas på att göra ett fynd, annans skulle man inte testa honom och självklart är det bättre att göra det nu när han har AS-tempo i kroppen istället för när han gått ned sig i div.1-tempo. Trots det så fattar jag faktiskt ingenting. Jag har sett Stralla under fyra år och även om jag verkligen vill, så ser jag ingen storback i honom, men ett miljöombyte kanske får fart på hans karriär. Fram tills dess kan jag inte annat än garva.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skickligt eller bara korkat av Grefve? Oavsett är det i skrivande stund 48 kommentarer på folkbladet.nu ang "nyheten".

Ingen som inte tror på tomten räknar Stralla som ett nyförvärv för AIK. Så även om det vid första anblicken såg helt satans bisart ut så kan vi nog andas ut.

..tänk bara om Stralla egentligen är en man för 3 kronor och det bara är Jaromir Jäger som upptäckt hans storhet???

Google