torsdag 21 augusti 2008

Inför derbyt

Here we go again


Här kan den vakne lyssnaren själv lägga in textsnutten "Here we go again, here we go,go,go för det droppar i Skycom".... nä, den var taskig. Man ska inte kasta stenhus på den som välter liten tuva, om och om igen. De måste ha ett helvete dom som jobbar för att få arenan i speldugligt skick innan matchen. Jag lovar det var sista gången jag klagade äöver taket. Jag vet att reparation pågår. Hoppas det löser sig. Däremot skulle jag vilja träffa väderguden, men jag är övertygad att väderguden inte skulle vilja träffa mig...

Matchen då? Löven har mycket att visa, även om en del tyckte sig se en förbättning redan igår. hade jag sett de tidigare matcherna kanske jag hade hållit med. Derby är alltid ett derby och motviation slår ofta klass. Många slitna klyschor kan lyftas fram, men faktum kvarstår att Skellefteå verkar vara ett lag för SM-slutspel och LÖven just nu knappt topp 5 i AS. Borde bara kunna gå på ett sätt. Jag för min del hoppas på två saker. Mer folk och bättre spel. Torde vara två lågoddsare, eller hur? Sedan är jag givetvis, precis som många övriga, nyfiken på denne Rundblad.

Målvakt
Thomas Sehlstedt (Daniel Välitalo)
1:a femman
Andreas Stenling och Martin Johansson,Niklas Zetterström, Magnus Isaksson, Johan Bergmark
2:a femman
Jonnie Karlsson, Karl-Johan Lundström,Mattias Wennerberg, Magnus Gästrin, Johan Forsberg
3:e femman
Jussi Heikkinen, Johan Svedberg, Marcus Lundberg, Mattias Hellström, Jonas Floberg,
4:e linan
Jimmy Andersson, Jens Ledin, Linus Boström
På bänken
Anton Edlund, Joakim Törnqvist

2 kommentarer:

Anonym sa...

En klassisk låt och en juste video!

Matchtipsen inför ikväll;
Ledande Ahlan och TS tippar 2-2,
Löven-Bloggaren tippar 2-6.

Glöm inte halsduk, stövlar och paraply ikväll!!

löven-bloggaren sa...

Jag tar med en uppblåsbar båt... nej en Barbara, så man kan underhålla sig själv om Löven inte gör det...

Google