tisdag 27 november 2007

Inför matchen mot Bofors

Jag känner mig ganska trygg inför matchen mot Bofors. Bfors är ett lag som Löven haft ganska lätt för på senare tid. Man har gått segrande ur fyra av de fem senaste mötena, varav två av dessa har man hållit nollan. Senaste mötet i Bofors i omgång sex slutade oavgjort 4-4. Nu tror jag som sagt på seger, framförallt eftersom Löven vuxit mer och mer de senaste omgångarna. Jag räknar bort Leksandsmatchen eftersom jag anser att Leksand står i en klass för sig och en förlust mot dom är ingen att skämmas för. Tobbe verkar ha hittat storformen och han i kombination med hemmaplan ska räcka för att besegra ett lag som Bofors. Jimmy Blixt gör comeback efter skada och efter Mikael Lidhammars sorti gör Joakim Fagervall en del ändingar i laget. Vad ska man förresten säga om Mikael Anderssons uttalande i dagens VK om att nyförvärv kanske måste köpas in efter Lidhammars tidiga hemgång? Äntligen dags för en sniper eller två? En PP-back med rightfattning?

Mitt tips: 5-2

Laget på isen:
Målvakter: Tobias Lundström, (Thomas Sehlstedt)

Förstafemman: Kristofer Berglund, Jonathan Carlsson - Daniel Olofsson, Magnus Gästrin, Mattias Wennerberg

Andrafemman: Karl-Johan Lundström, Andreas Lindahl - Jimmy Blixt, Christopher Thörn, Mattias Hellström

Tredjefemman: Erik Lindberg, Patrik Nevalainen - Johan Forsberg, Johan Wikström, Nicklas Johansson

Fjärdefemman: Niklas Strandberg - Fredrik Davidsson, Urban Omark, Jon Palmebjörk

Inga kommentarer:

Google