torsdag 8 november 2007

Tidsfördriv

Jag har en förkärlek att leva mig in i en fantasivärld utan dess like. Championship manager, Eastside hockey manager, DreamTeam, Metro fantasy football, Sportplock, Tippeligan. Den senaste i raden av fantasyspel jag fastnat för är Allehandacoachen. Ö-viks Allehanda har en Dreamteamliknande tävling med hockeylag från Gävle och uppåt. Fokus ligger dock på div 2 C i Ångermanland och hur stor koll har man på det? Tävlingsinriktad som man är har man börjat lusläsa interna poängligor på lagens hemsidor. Nu är man bekant med stjärnspelare som Magnus Häggström, Järved,Andreas Jonsson, KB 65, Tony Sundin, Sollefteå och givetvis gamle elitspelaren Tommy Pettersson, numera KB 65. Man är helt enkelt aldrig för gammal för att lära sig mer om hockey. Det roliga är att spelarna inte har något värde, vilket gör att forwards i skitklubbarna blir intressantare än elitspelarna. Jag menar, vilken elitspelare bjuder på 17 poäng på 5 matcher? Om någon sedan har en timme att sälja så köper jag gärna dyrt, för det är svårt att få tiden att räcka till. Du menar kanske att jag ska begränsa mig? Aldrig. Vet du ytterligare en fantasytävling, let me know and i´ll join in a minut.

Vad vore livet utan hockey? Ett liv,givetvis, men vilket liv sen ...

+++

JVM i SVT. Men äntligen .... jobba på, Kristofer Berglund!!!

+++

Förstå den om du kan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

...mer är på g!!! Nog kan du tippa 15 fotbollsmatcher i helgen för att ha chansen till att se Sverige lira på Råsunda. Det är klart, det är ju inte tre kronor...fast lite fotboll emellan all hockey skadar ju inte. Kan ju bli en del snygga kassar där med, har väl sett Zlatans slägga mot CSKA??

löven-bloggaren sa...

Självklart kollade jag in den på sporten igår kväll. En riktig pärla. hade inte gjort det bättre själv. Har redan ritiat ihop en målglad omgång på den där tipset. Om det sedan blir blijetter återstår att se. Nog svårare än på folkbladet. : )

Google