onsdag 21 november 2007

Sjätte raka efter 5-2 mot AIK

Björklöven tar sin sjätte raka seger och bortsett från de 7-8 minuterna i andra perioden tykcte jag att det såg det ganska hyfsat ut. Time-outen i mitten av andra perioden väckte verkligen laget. Bra coachat där Joakim Fagervall. Jag tyckte mig se fler linjer i spelet och även snabbare uppspel från backarna som gav forwards yta att arbeta på. Fler finesser och betydligt bättre timing än tidigare. Fyra powerplaymål är inte fy skam det heller. Det får en att tänka framåt mot fredagens TV-sända match. Kan vi röra Leksand? Jag tror på en större chans nu än vad jag trodde i morse. Löven verkar vara på gång.

Målen:
1-0 Patrik Nevalainen (Hellström, Olofsson)
Paus
1-1 Jonas Westerling (Ericsson, Bergström)
1-2 Daniel Bång (Kalgoum)
2-2 Nicklas Johanson (Gästrin, Lidhammar)
Paus
3-2 Mattias Wennerberg (Carlsson, Berglund)
4-2 Jonathan Carlsson (Gästrin, Berglund)
5-2 Mattias Wennerberg (Lidhammar)

Skott: 36-34
Utv: IFB 5x2 AIK 8x2

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var på tiden att PP började fungera, 4 av 5 kassar i denna spelform bådar gott. Jag noterar även att förstafemman står för 4 av 5 mål, islossning månne? Om det beror på att Lidhammar placerats tillsammans med dessa lirare eller om de behövde dessa matcher för att komma igång låter jag vara osagt. Den här femman känns riktigt stabil för dagen.

Jag noterade i matchprogammet att kapten Gästrin ståtar med -4 inför matchen. Att en kapten som ska leda sitt lag leder denna föga smickrande liga håller inte.

Apropå den första femman, i den spelar nu de båda elitserielånen och med viss självinsikt och kritisk granskning av löven är det nog ganska talande för skillnaden mellan serierna.

All cred till Jonathan och Mikael som på fantastiskt sätt fått igång laget, fast båda dessa är relativt unga och inte alltför etablerade. Ska de verkligen få dominera som de gör? Löven säger sig själva sikta mot kvalserien, botten på tabellen i Elitserien är relativt jämn och minst ett av eller kanske både Luleå och Brynäs kan lira i den serien. De båda ovan nämnda anses inte i dagsläget vara tillräckligt bra för att platsa där... (!!??)

löven-bloggaren sa...

Jag tror första femman fungerar så bra för att dom släpper pucken i ett tidigt skede. De hamnar aldrig i tidsnöd, så de slipper att använda sig av alternativet att bara sarga pucken vidare. Alla har spelat i ES (utom KB), så det vet vad som fungerar. Bra drag av Faggy att sätta ihop dom.

Google