torsdag 22 november 2007

Leksand, världsmästare i coola nyförvärv?

Är det dags för ännu en helt otrolig värvning i Dalarna? Läser att Teemu Selänne ska ha synts i Leksand de senaste dagarna. Ryktet totaldemeteras av Mikael Lundström, sportchef i Leksand i dagens Aftonbladet.

Känns visseligen ungefär som "Mollas bil" om man är från Umeå, om du förstår vad jag menar. Känns det som att du är IQ fiskmås, så kan du alltid frågan någon som är insatt i Löven vad Molla bil innebär.

Går värvningen om förmodan igenom är det dock bara att ställa sig upp, ta av sig hatten och medge att Leksand är världsmästare i coola värvningar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag erkänner, fiskmås-status på mig, men då säger jag som Moa Malm oxå... "Jag kommer från Skellefteå, så jag vet ingenting" ;)

Mollas bil? Kan kanske vara lite som Jontes bilhistoria på NP, eller var småyy klassiska "balkomhem"-grej...

Google