måndag 10 december 2007

Förlust mot Rödhökarna

Nä, det höll inte hela vägen. Annars kan väl tycka att Löven borde kunnat förvalta en 3-0 ledning. Nu verkar Malmö ha fått en del psykologiska mål, men vilka mål kan vara mer psykologiska än tre mål de första sju minuterna? Inte för att jag i min vildaste fantasi trodde att Löven skulle kunna rå på Malmö i deras egen kula, men så här i efterhand kan jag inte vara annat än besviken.

De är helt enkelt jäkligt synd, för där gick definitivt tåget för en direktplats till kvalserien och förmodligen också för några nyförvärv. Nu är vi verkligen i ingenmansland och en lång väntan på play off väntar. Jag har nämligen svårt att se att lagen underifrån har kapaciteten att utmana Löven, även om man poängmässigt ligger rätt tätt bakom. Samtidigt får Löven svårt att ta igen nio poäng på Rögle som innehar tredjeplasten.

Nu laddar vi för den inte så lockande hemmamatchen mot Hammarby på onsdag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Löven får sikta in sig på 4:e platsen som det här laget får vara toknöjd med om man fixar. Men sen är det respass ut. Klart svagare och sämre spelande lag i år.

löven-bloggaren sa...

Jo, men med lite spets tror jag att man nå rätt långt. På något märkligt sätt börjar jag tro på lagets kapacitet. En målskytt och en riktigt bra back, så jäklar. Blir visseligen svårt utan pengar, men vem vet vad jultomten har i påsen? : )

Google