söndag 30 december 2007

Nyförvärv på gång?

Det pratas hårt om ett nyförvärv till Löven i vissa kretsar. Externa finansiärer ska ha frigjort pengar till en spelare. Citat:

Jag har en 100% källa på att det är så. Men pengar är en sak - spelare man kan skaffa för dom en helt annan. Vill inte starta nån ny hype, eftersom det namn jag hört inte direkt är nån Pavel Brendl eller Lubos Bartecko - möjligen .. säger möjligen.. en Brad deFauw..

...Killen som nämns har gått tidigt i draften och är en snubbe med stor talang. Han har spelat i AHL förutom sitt eget europeiska lands liga.

Ja, det bör ju vara en notorisk målskytt, annars vet jag inte. En PP back eller en sniper? Helst båda för att göra mig glad. Vi tar en sniper med extera pengar och PP backen med NHL pemgarna, eller vad säger ni?

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart som fan att vi hoppas, vad annars ska vi göra? Vad vi i första hand behöver och borde lägga pengarna på är inte helt lätt att avgöra...

Jag ser det som att tre spelartyper (!!?) fattas i dagens trupp; spelförande center, riktig sniper och den PP-back vi hoppats på i flera säsonger...

Vad vi borde lägga pengarna på i första skedet är väl en smaksak egentligen, känns på något sätt som det blir halvhjärtat ändå. Kanske det bästa vore att spara pengarna och göra en riktig satsning nästa säsong istället??

Google