onsdag 5 mars 2008

Bäst när det gäller utan darr

Ikväll gällde seger och det var precis vad Löven bjöd på. Trots mardrömsstart med baklängesmål efter 2.13 visade man sig från sin allra bästa sida och när till och med powerplay fungerade, med imponerande 57 % när det behövdes som bäst, gick det inte att stoppa de gröna hjältarna. Nu väntar Borås i play off 1 och det känns som ett lätt val av Fagge. Laget verkar vara riktigt på G och annat än avancemang till nästa runda känns overkligt.

Målen:
1-0 (2.13) Jimmie Kraft (Niklas Fogström, Fredrik Håkansson) PP
1-1 (2.45) Sami Ryhänen (Fredrik Davidsson)
1-2 (5.59) Urban Omark (Andreas Lindahl, Johan Forsberg) PP
2-2 (11.40) Robin Persson (Niklas Bröms, Niklas Olausson),
2-3 (14.31) Mattias Wennerberg (Urban Omark, Jussi Heikkinen)
2-4 (15.23) Sami Ryhänen (Patrik Nevalainen) PP
2-5 (17.34) Kristofer Berglund (Johan Bergmark, Daniel Olofsson)
Paus
3-5 (7.05) Jimmie Kraft (Niklas Fogström, Knut-Henrik Spets) PP
3-6 (12.42) Sami Ryhänen (Fredrik Davidsson)
3-7 (15.53) Magnus Gästrin (Sami Ryhänen) PP
3-8 (18.21) Magnus Gästrin (u.a.) PP
Paus
4-8 (2.52) Jimmie Kraft (Fredrik Håkansson)
Slut
Skott: 29-34 (10-14,12-11,7-9)
utv: NHC 7x2 min IFB 11x2 min

2 kommentarer:

Anonym sa...

Knappa 22 timmar till nedsläpp och den här riktiga PO-spänningen börjar komma smygande...

TV4Sport ska ha all cred för val av match och det är nog risk att frugan inte blir alltför nöjd när tv:n skramlar igång 5 min före sju och man bänkar sig för att se de gröna (som lirar i gult borta!).

Jag hoppas att middagen går att styra lite så att inte line up blir precis i samma veva kaffet ska fram och avecen ska avnjutas.
Jag klarar nog att ta den vid tv:n, fast jag är inte lika säker att min bättre hälft njuter lika mycket...

Anonym sa...

TV4 sport sa ju innan säsongen att man skulle visa mycket Löven. Tycker att det varit lite så och så med det hittills, men nu verkar de ta igen det. Härligt, men visst, familjen vill ju se så ska det låta så det blir väl sovrummet igen. : )

Google