söndag 9 mars 2008

Så var säsongen slut

Frun ogillar å det bestämda när man kommer för tidigt, men när hockeysemestern kommer för tidigt är väl faan själv. Jag har inte tillräckligt med ord att sammanfatta detta i något längre utlägg. Det är bara att konstatera att vi tydligen inte är bättre än så här. När det behövs som bäst är det ingen som kliver fram. Man kan tycka att vi har spelare med ledaregenskaper, men dessa två matcher mot Borås har klart bevisat att vi inte har det. Vi värvade spelare med rutin för att klara just sådana här matcher, men blir ändå besegrade av ett lag som till stora delar består av fd. div. 1 spelare. Var är Gästrin, var är Wennerberg, var är Ryhänen? Var är Bergmark? Var är Berglund? Nä,klubben har misslyckats fatalt och nu finns det bara en sak att göra för VD Bedros. Ta fram stora sopen och sopa rent i truppen. Jula har en för 59 kr.


Jag har tyckt att en sniper eller två skulle råda bot på Lövens dåliga spel, men nu är jag längre inte lika säker. Just nu skulle jag bara vilja ha en sandsäck att gå lös på, men när man inte har det, får man väl gå och lägga sig och sova och hoppas att när man vaknar så var detta bara en hemsk mardröm. Nu har jag nypit mig i armen så många gånger så jag förstår att det inte kommer att hända. Detta har hänt och frågan är bara om sämst just nu eller om detkommer att ännu värre nästa gång en postorderkaltalog dimper ned i brevlådan, för det är ju det dom kan i Borås, inte spela hockey, eller det var i alla fall vad jag trodde. Godnatt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Synd att ni inte lyckades ta er vidare till kvalserien. Höll en tumme för er faktiskt, för om sanningen ska fram så skulle det vara kul att ha er i Elitserien en vacker dag :)

löven-bloggaren sa...

Just nu känns den tanken väldigt avlägsen. Synd att min tumme för er fungerade bättre än din tumme för oss : )

Google