lördag 15 mars 2008

Top of the line?

Johan Törnqvist och Peter Andersson i tränartrojkan. Presskonferensen var inte mer upphetsande än så. Inget direkt man hoppar upp och slår huvudet i taklampan över och top of the line? När andra lag satsar på f.d. spelare gör man det relativt kort efter deras karriärs ände. Dessa grabbar dyker upp 20 år efter sin tid. Du frågar om jag är tveksam? Jo. En aning.
+++
När man uttalar att man har PRIO 1 på att lösa hjälptränarfrågan, trodde jag att man jobbade hårt på ett namn i konkurrens med andra klubbar och därför satsade all krut på det. Nu visar det sig att alternativen var lokala förmågor som ingen annan efterfrågar och då måste jag bara fråga. Vore det inte bättre att sätta PRIO 1 på Tobbe? Det krävs inte en komplett tränartroja för att inse att han måste signas fort. Med Krisse ur laget lär det bli svårare att värva och jag lovar att vi står högre i kurs hos tänkbara nyförvärv om Tobbes signatur kan sättas på ett papper snabbare än fort.
+++
Pratade med ett Luleå fans igår kväll. Enligt honom lär inte Per Savilathi-Nagander få nytt kontrakt med Luleå av den enkla anledningen att han inte håller ES-klass. Öppnar för Löven? Samtidigt trodde han att Victor Lindgren låg närmare ett kontrakt än Magnus Isaksson.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Top of the line?? Jag håller med, nog fanns det förhoppningar på något betydligt större när Löven kallat till presskonferens. Det mest postiva är att föreningen satsar på att utöka staben.

Att vi kommande säsong har inte mindre än tre från guldlaget i båset, känns mer som försök till nostalgi än byggande och utvecklande för framtiden. Ska dock sansa mig och ge herrarna en riktig chans, jag applåderar därför i kväll Lövens satsning.

Hipp, hipp....

löven-bloggaren sa...

Jo, spontant känns det inte som ett steg i rätt rikting, men vi får väl vänta oss e. Nu är det så här verkligheten ser ut.

Google