lördag 1 mars 2008

Varför,Varför,Varför?

Jag frågar igen, Varför? Återigen slarvar Löven på hemmaplan. Var finns viljan? Det är för mig en gåta hur ett lag kan agera så ofantigt olika match efter match. Var är stabiliteten?Hur kan man formligen äta upp Västerås på bortaplan för att sedan några dagar efteråt agera så här på hemmaplan? Nu får vi hoppas att Malmö gör sin plikt i sista omgången mot Västerås, något som Rögle inte mäktade med ikväll och det tror jag man också gör. Annars måste vi ta poäng mot Nyköping och med det här laget är det verkligen ingen garanti. Att vara Lövare är jobbigt, att älska Löven gör ont, men jag gör det ändå. Innebär det då att jag är en självplågare?

Fråga: Varför tog Fagervall inte ut Tobbe i sudden?

Målen:
0-0
Paus
1-0 (9.03) Kristofer Berglund (Daniel Olofsson, Magnus Gästrin) PP
Paus
1-1 (1.41) Marcus Weinstock (Christian Jacobsson)
1-2 (4.11) Marcus Winestock (Christian Jacobsson)
2-2 (14.15) Daniel Olofsson (Kristofer Berglund) PP
Slut Skott: 32-23 (7–8,16–3,9-12)
Utv. IFB: 7×2 min +1x5 min + 1×20 min VLHC: 8×2 min +1×5 min + 1x20 min

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det verkar som vissa bloggare har mer taktiskt kunnande än
herrarna i båset. Självklart skulle de ha tagit målvakten.
Vad fanns att förlora? Om Växjö fick extrapoängen hade det
inte påverkat Löven för fem öre. Fagge borde kanske ha ditt
mobilnummer när det krisar.

löven-bloggaren sa...

Öhh... tack?

Anonym sa...

Inte så ovanligt att Fagge fegar, ingen större matchcoach direkt! ;-)

I en sudden om de andra laget åker på en utvisning så borde väl en coach som förfogar över ett lag med fungerande PP lyfta keepern? 2 min i 5-3, när tusan under matcherna ges chansen till det? Så i det fallet kanske Fagge gör rätt, PP har ju inte lyst direkt...

Men i en sådan här avgörande match, när man inte riskerar något...helt ofattbart faktiskt! Som att avstå en straffspark i fotboll med sekunder kvar eller nåt, vilket självmål!!

Anonym sa...

Problemet är att det är en ny regel för några säsonger sedan som gör att man ej får ta ut målvakten i i sudden..
Annars är jag ganska säker på att domhade tagit ut tobbe.

löven-bloggaren sa...

Ok, ligger det till så ska inte Fagge har skit. Märklig regel, men den kanske går att utnyttja på något sätt.

Google