fredag 7 mars 2008

Välkommen till Skycom, Ellos IF

Borås vinner den första play off matchen mot Löven med klara 4-1. Efter två jämna perioder tar Borås över i den tredje och vinner rättvist. Löven kom idag aldrig upp i normal standard och då vinner man helt enkelt inga matcher. Löven måste höja sig rejält för att inte säsongen ska ta slut redan på söndag. Nu oroar jag mig inte nämnvärt över det faktum att Borås leder matchserien med 1-0. Laget ska trots allt besegra Björklöven i Skycom och det är något som varken Leksand, Malmö eller Rögle mäktat med i år och jag tror i ärlighetens namn inte heller att Borås klarar av det. Jag tror faktiskt att det räcker med ett mäktigt TIFO från Ståplats H för att Borås ska få "Koko for kaka" i brallan. Jag ska dock inte ta ifrån laget deras seger idag. Borås gör en riktigt bra match och vinner helt rättvist.

Något som dock irriterar mig betänkligt är det beteende som Boråspubliken visade vid slutsignalen. Om man bemödade att lyfta sin blick från postorderkatalogerna och istället lära sig hur slutspelshockey fungerar och dess oskrivna regler, dvs att första matchen i en serie bara anses som första prioden och att man bara tackar varandra när serien är slutspelad, då hade vi sluppit se detta bedrövliga beteende med inkastade flaskor och dyl mot Lövenspelarna. Måtte förbundet bestraffa klubben hårt, för visst är det kul när nykomlingar får kvala, men inte på bekostnad av säkerheten för bortaspelarna. Usch, skämmes ta me faan!

Välkommen till Skycom, Ellos IF!

Målen:
0-1 (10.51) Fredrik Davidsson (Mattias Hellström, Patrik Nevalainen) 4 mot 4
1-1 (12.56) Anders Eriksson (Lenny Dower, Mikael Hultqvist)
Paus
Paus
2-1 (8.06) Mats Hansson (Jens Karlsson, Jimmy Lund)
3-1 (11.06) Alexander Täng (Mikael Hultqvist) PP
4-1 (12.26) Mikael Hultqvist (Jimmy Lund, Jens Karlsson) PP
Skott: 29-20(12-8,8-4,9-8)
Utv: BHC 4x2 min IFB 7x2

6 kommentarer:

Anonym sa...

Borås överraskade mig, samtidigt som Löven underpresterade. Sedan är det ganska fantastiskt att så många människor förstår så lite. Har ingen sett NHL? Man tackar inte varann föränn "matchen " är över. Stämmer det att någon från Löven fick en flaska i huvudet?

löven-bloggaren sa...

Några på TCIM hade visst uppsnappat följande från Borås forum: "var så jä*la rätt att han fick flaskan i huvudet!
i normala fall hade jag inte tyckt så, men tycker det är dålig stil att lämna planen utan att tacka!
i för sig så var det 4-5 stycken lövenspelare som ville tacka för matchen men ändå!

hade de vunnit, hade de tackat! lätt.."

"Sveriges största fjollor ÄR Löven som inte tackar efter matchen. Det var det sämsta jag sett och jag har ändå sett en hel del matcher. Ett sånt lag hör hemma i korpen."

Vissa tycker att man inte ska ta efter NHL som kör detta i sina slutspel, men vi i Sverige har anammat detta sedan några år och varför ska löven helt plötsligt frångå detta bara för att Boråspubliken tydligen är en "pop-publik" som inte förstår praxis?

Nu får ni ett verkligt fall att bita i, hockeyförbundet!

Anonym sa...

Hockeyförbundet åt helvete, om vi åker mot Borås ska jag bajsa på H, jag lovar!

Anonym sa...

Välj ditt tilfälle så trycker jag blaffan i nyllet på Mikey! jag lovar! Borås är ett knalleland och skall plattas som en Elloskatalog. Pappersmassan ska ska kännas i näsan och Löven vinner i tre matcher.

Anonym sa...

Sami ska spela även om han ligger på en bår och kvider! Och Löven borde ha vett att tacka efter match och tacka alla GD:are som åkt så jävulskt långt. Vad fan är det för moral Faggy skapat? Han ska bort om vi torskar mot Ellospacket. BORT!!!!!!!!

Anonym sa...

Skickar upp en pall med feltryckta Ellos kataloger som ni kan ha som konfetti nästa säsong. Om inte det funkar kan ni ju få Halléns eller Josefssons katalogen istället.

Google