tisdag 18 mars 2008

Silly season är igång

Fredrik Davidsson och Daniel Olofsson är tydligen önskade av både allsvenska lag och utländska, men jag frågar mig, vilken allsvensk klubb har råd med någon av dessa? Det har haft bra betalt i Löven och mot vad de presterat ställer jag mig frågande vilket allsvensk lag som kan punga ut med deras troliga lönekrav. Utländska lag brukar kunna överbetala, så där ligger väl deras chans, för i Löven hoppas jag att de inte återfinns nästa år.

Wennerberg, Gästrin, Hellström, och Thörn tros sitta på elitserieklausuler i sina kontrakt. Nu ska vi inte måla fan på väggen för det. Handen på hjärtat, vilka elitklubbar skulle vilja ha någon ur denna trojka? Jo, Mattias Wennerberg om han väljer att söka sig mot hufvudstaden, men jag tror knappast att någon klubb aktivt kommer att rycka i dessa spelare.

Patrik Nevalainen till Luko Rauma? Jo, jag vet att pappa var Lukkos "lagledare" i hockeyfestivalen och det är säkert genom det som intresset finns. I en finska tidningen som skriver om intressent nämns nämligen pappas namn. Man kan ju undra vem som initierat intresset? I Löven lär han i alla fall inte bli kvar.

Tobias Lundström? Har du hunnit dit än, Micke?

Inga kommentarer:

Google