måndag 7 april 2008

Jonasén på G?

Marcus Jonasén, som brutit sitt kontrakt med Modo, är nästa namn som offentliggörs från Mickes prospectslista. Något om Jonasén kan jag inte säga, killen är relativt okänd för mig, men är visst en kille som jobbar hårt. Återstår att se vad som händer där.
+++
Västerås visar intresse för Fredrik Öberg. Inte så konstigt egentligen, eftersom han redan gjort tre säsonger i klubben. Senast var säsongen 99/00. Själv hoppas jag givetvis att han väljer Löven och jag har även försökt komma i kontakt med honom för att känna honom på pulsen, dock utan att lyckas. Logiken säger mig dock att han slutligen kommer att välja Luleå, pga närheten till Boden.
+++
F.d. Lövenbacken Magnus Österby, fick sparken från sin klubb Aalborg tillsammans med halva laget. Detta efter klubben sorti redan i kvartsfinalen i danska slutspelet. Någon som inte tror att han kommer att nämnas som tänkbart nyförvärv till Löven inom kort? Sin poängmässigt bästa säsong i karriären hade han faktiskt i Lövendressen säsongen 02/03 så han mäktade med 30 pinnar (13+17) på 42 matcher. Jo, jag höll på att glömma, även Västerås kommer att vilja ha honom.
+++
När börjar huggsexan på Ahlström-tvillingarna?

1 kommentar:

Anonym sa...

Öberg kommer nog aldrig. Vore härligt med en sån lirare i Löven, men vi får nog vara realister. han är för bra för Löven.

Google