fredag 11 april 2008

LB och TS spekulerar

Silly season är i full blom även om Löven föll tidigt i år. Truppen börjar så smått ta form och Lövenfansen drömmer om än den ena, än den andra spelarens intåg. Varken Löven-Bloggaren eller The Sandwich är av annat slag, så här kommer våra tankar och förhoppningar kring truppens utformande den närmsta tiden. Märk väl, detta är våra tankar, men det innebär inte att vi inte tål både ris och ros från läsare till denna blogg. Släng gärna ut din mening i ämnet. Vilka ska vi ha, vilka ska vi inte ha, vilka borde få nytt kontrakt och vilka ska kort och gott på Dovamyra?

Löven-Bloggaren säger:
Jag satsar på en trupp som jag tror är fullt möjlig att få ihop. Det blir en hel del nyförvärv (12 st), men det får bära eller brista. Jag inser givetvis risken med en medioker första säsong innan alla lärt känna varandra, men den risken är jag villig att ta. Kunde Rögle kan definitivt vi. Jag väljer fyra hela femmor, ett par extraspelare, men lämnar luckor mot årets 9 backar och 14 forwards, för att kunna fylla ut truppen efter behov och möjlighet.

Mitt lag:
Målvakter:
Tobbe (Jimmy Lundberg)

Förstafemman
Mattias Porseland-Mats Hansson
Knut-Henrik Spets-Fredrik Öberg-Mattias Wennerberg

Andrafemman:
M Johansson-Svedberg
J Forsberg-Gästrin-Zetterström

Tredjefemman
Norgren-Savalahti-Nagander
T.Forsberg-Isaksson--Bergmark

Fjärdefemman:
Lundström-Mikael Aaro
Thörn-Hellström- Marcus Lundberg

Xtra back: Matushkin,
Xtra forward: Linus Boström

Hälsningar LB

The Sandwich säger:
Den trupp jag skissat på är stor och relativt ung..förhoppningsvis till ett rimligt pris så att det ska kunna gå att göra förändringar under säsongen ifall det fattas något. Jag ser spelare med mycket energi och betydligt mer lir än föregående. Däremot kan det fortfarande saknas den där backen som städar vid egen kasse och jag ser väl ingen forward som likt Blixt slår en motståndare blodig... men vi får väl se..

Truppen består av 2 målvakter, 9 backar och 14 forwards...vi ska kontinuerligt lyfta upp ett par juniorer som ges chansen. Visar det sig sedan att de inte håller kan de matchas i ettan och vi kan spetsa något senare. Det brukar ju dessutom alltid dyka upp ev lån av ES-spelare som behöver matchtid...

Mitt lag
Målvakter:

Tobbe (Wältalo)

Förstafemman
Savalahti-Nagander - Mats Hansson
J Forsberg - Nathan Martz - Bergmark

Andrafemman
Svedberg - Porseland
Spets - Gästrin - Wennerberg

Tredjefemman
Lindahl - M Johansson
T Forsberg - Isaksson - Olausson

Fjärdefemman
Lundström - Edlund
Zetterström - Hellström - Thörn

Xtra back: Maksim Matuskin
Xtra forwards: Linus Boström, M Lundberg

Jag väljer givetvis att satsa på Tobbe i mål och en billig backup, så pengar sparas till utespelarna. Tanken är att ha en rightforward i varje kedja och attbackparen ska innnehålla en offensiv msat en defensiv kraft.

Efter snack med en rätt insatt Skelleftebo lät inte som att vi kunde locka hit Öberg, så då går budet till en norsk-Canadick som center i första i stället... han lär ju kosta hälften mot Abbots i alla fall... ;-)

So long! /The Sandwich

Inga kommentarer:

Google