tisdag 22 april 2008

Ringde ett telefonsamtal i eftermiddags

Jag ringde en gammal kompis i eftermiddag. Jag hade hört vilda rykten om att han, en spelare i en viss idrott var på gång till favoritklubben. Detta hade skapat total hysteri i staden vars produktivitet i stort sett var lika med noll. Jag frågade om ryktet var sant, men han svarade kort: -Jag kan inte prata om det, men tar kanske ett beslut idag. Däremot ville han höra hur jag hade det eftersom vi inte träffat varandra på ca 10 år. Efter att ha pratat minnen ett tag börjar han ställa frågor kring klubben och verkar allmänt intresserad, både kring spelare och spelsystem och dyl. Jag förklarade att klubben var inne på rätt spår och han skulle bli spelaren nr 1 och bedyrade han värde. Att klubben är på väg ur brunkarhockeyn och satsar på mer spelskickliga spelare. Berättade även om hysterin i staden kring ryktet och att det skulle vara otroligt roligt om han skrev på för min favoritklubb. När vi avslutade samtalet sa han att han nog skulle fatta ett beslut ganska snart och bad om mitt telefonnummer så att vi kunde träffas när han kommer till staden nästa gång. Jag har redan lovat en middag med tillhörade cigarr.

20.00 ikväll presenterades han. Om samtalet hade någon som helst inverkan vet jag inte. Allt jag vet är att min favoritspelare nu spelar i mitt favoritlag. Det är ganska stort.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Det här blir nog riktigt bra. Hoppas fler följer hans exempel.

Anonym sa...

I vanliga fall hade jag väl inte egentligen jublat över värvningen av en 36-åring som av allt att döma bör ha den bästa tiden bakom sig. Men är inte Öberg precis en spelaretyp vi behöver? En kille som är van att göra poäng, van att spela i förstafemman och därmed van att ta extra ansvar. För det var väl detta som var problemet med Lövens värvningar ifjol. En massa spelare som i och för sig hade en del talang, men som hämtades från elitseriens fjärdefemmor. Och att då direkt gå in och dominera i allsvenskan är inte lätt.
När det gäller årets nyförvärv är saken annorlunda. Öberg, Zetterström och Floberg hämtas från respektive lags förstakedjor och till och med Johansson har väs haft en framträdande roll i Norge. Nu vill jag bara se ytterligare ett starkt backförvärv så kan jag börja hoppas på en rolig säsong.

löven-bloggaren sa...

Lugn. Har en känsla av att mer kommer.

Anonym sa...

Exakt det du skriver Per-Åke handlar det om!
Det kan hända att Tex. Wennerberg mfl som hämtsa från 4:e femman i elitlagen har enorma talanger och ett stort sug på att dominera i Allsvenskan. men misslyckas pågrund utav att de inte är van vid hårt matchning som det innebär en ledargestalt i första femman, helt rätt att satsa på de som värvats nu..! Själv är jag Glad att se Z som jag tror kommer visa sig vra viktig iår!

Anonym sa...

Öberg är en riktig djäkla förstärkning för Löven. Oj, oj, oj det kommer att betyda så mycket på många olika plan...

Din känsla är så rätt Löven-Bloggaren...

Anonym sa...

Esrange i Kiruna borde skicka en raket upp i skyn med ett Lövenmärke på och bilder av Kirunamaffian som symboliserar hur högt vi siktar. : )

Anonym sa...

Länge sedan det var ett sådant drag bland fansen. Vem vill ha sommar nu? Jag vill ha höst och hockeyfestival.

Anonym sa...

nu ska du få en sann grej igen..
observera att jag hade rätt om öbba senast det begav sig.

en utländsk spelare med enormt målsnitt i en av europas bästa ligor besöker löven v.18 du kan ju själv räkna ut vilken vecka det är.

för att skriva på.....

otrolig värvning..

löven-bloggaren sa...

Kommer att hålla ögonen öppna.

Google