söndag 27 april 2008

Spännande vecka väntar

Framför oss har vi nu en ny vecka som kommer gå i arbetslöshetens tecken. Har vi fått sparken undrar kanske du? Abolut inte... eller, inte än ska jag kanske säga. Vad är det då jag pratar om? Jo, en plats återstår bland forwards och i tidningarna har det nämnts att den eventuellt ska gå till Daniel Olofsson. Besked om detta skulle komma efter helgen. Heta rykten gör dock gällande att klubben fortfarande vill förstärka rejält utifrån och att Daniel således får titta åt annat håll för att hitta sig en klubb inför den kommande säsongen. Asplöven? Jag ställer mig positiv ett sådant beslut om det är vad klubben bestämmer sig för. Han har fått tillräckligt många chanser att visa vad han går för. En namnteckning av honom skulle också sända fel signaler utåt. Nu när vi signat Fredrik Öberg bör vi dra nytta av detta och verkligen se om inte fler etablerade spelare vill vara med i jakten på elitserien. Det känns som att det vore rätt lätt att lyckas bredvid Öbbe.

Rykten om en riktigt, riktigt bra forward är inte det enda som passerat mina öron. En back av rejäl dignitet KAN vara på ingång. Vi har med andra ord en ny vecka där ordet bomb lär nämnas mer än en gång. Vad säger arbetsgivarna i Umeå om detta?

Psssssssss........ KABOOOM!

3 kommentarer:

Anonym sa...

ons tors landar planet i umeå med björklövens bästa spelare sen sasja

Anonym sa...

Oavsett vad som händer under den här veckan kan omöjligt sista platsen ges till Ragge. I mina ögon liknar han mest 1 liter långfil som passerat bäst-före datum med 2 månader eller mer. När någonsin har vi spikat truppen i april/maj...? Lyckas vi inte signa riktig klass nu kan vi lugnt avvakta till i höst.

Om den här veckan blir så givande som det viskas om måste man nog tänka om, tomten finns och frågan är bara religion man ska följa. Då finns det till minst 100% någon form av högre makt i alla fall!!

Anonym sa...

Så otroligt spännande.
Måtte allt gå vägen denna säsong!

Google