torsdag 17 april 2008

Total skandal!

Tror inte mina öron när en kollega ringer upp mig på morgonkvisten och undrar om jag kört ned i ån. Oförstående frågan jag varför, varpå han släpper bomben att Tobbe tackat nej till en fortsättning i Löven. jag lovar, hade jag fortfarande suttit kvar på cykln hade jag förmodligen valt älven eller kört rakt in i närmsta vägg! Hur i helvete kan klubben slarva bort den bästa målvakt vi haft sedan Götes tid?? Vad kan föranleda honom att inte vilja vara kvar, när klubben äntligen verkar börja hitta rätt typ av spelare och en positiv anda svävar ovanför Skycom. Är det så som många misstänker, att Tobbe ebjudits en skamkontrakt och krav på sommarträning i stan, så är det en total skandal. Karl ÄR Björklöven, han bar hela laget på sina axlar den gångna säsongen och det finns ingen, absolut ingen (!!) som betyder så mycket för klubben som han. Inget ont om Siken, som förmodligen nu blir ny förstemålvakt, men i och med att Tobbe försvinner kommer fler tilltänkta nyförvärv att tacka nej, tro mig. Tobbe är en elitseriemässig målvakt och en sån spelare vill alla ha i sitt lag. Fy fan vad det här smakar illa i min mun. Skulle verkligen vilja ha en utförlig förklaring av Micke hur detta kunde hända. Det är jag nog inte den ende som skulle vilja ha och det lär nog dröja innan Micke vågar visa sig bland fansen igen. Sedan kan man fråga sig vad som hänt den senaste dagen när detta stod i VK igår: En annan Björklöven hade en diskussion med igår var stjärnmålvakten Tobias Lundström. - Det gick ganska bra tycker jag, säger Micke Andersson. Från vårat håll känns det bra, sedan får vi ser hur det går.- Vi har förhandlat i dag men det är inget klart. Vi ska träffas vidare i morgon (läs: i dag), säger Lundström.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du borde välja dina källor bättre!

löven-bloggaren sa...

Och det baserar du på? Enligt en källa ska han ha erbjudits ca hälften av vad den bäst betalda har. samma källa säger att det blir Norge nästa. Vi får väl vänta och se källans validitet.

Google