fredag 4 april 2008

The king is back

Välkommen tillbaka till Björklöven, Martin "Kingen" Johansson. Likt många redan påpekad kommer Martin att tillföra spelkänsla i det bakre ledet. Han kommer även att vara användbar i PP, inte bara på grund av sin rightfattning, utan även för sin förmåga att ta in pucken i zon, så vi slipper detta dump and chase. Ingen glömmer väl inspelsvarianten i PP säsongen 2000/01? Den klassiska när två spelare går längs vänsterkanten, en viker in i mitten och drar med sig backen, varpå pucken går till killen som är kvar längs sargen som går in i zonen. Backen försökte då läsa detta genom att tjuva på killen längs kanten varpå pucken gick till Martin i mitten som oftast blev helt fri... jaja detaljer detaljer. Hur som helst, välkommen tillbaka och jag hoppas att detta är starten på ett koppel av nyförvärv till Löven.

4 kommentarer:

Anonym sa...

King att Kingen är tillbaka! Skönt att se f.d. Löv återkomma för att ge några ytterligare år i moderföreningen.

Så länge vi lirar i den 2:a divisionen är det det bästa vi kan hoppas på. Jag hoppas att både föreningen/bolaget samt alla fans inser detta och starkt jobbar för att vårda relationerna med spelarna.

Trots att våra kära Löv tidigare lämnat oss för andra utmaningar tycker jag vi ska stå med öpnna armar om de vill återkomma. Visst, det är ju så klart bättre ju tidigare de återvänder. Men för att stärka identiten och den lokala prägeln tycker jag det är mer än ok att den 33-årige Holmsundssonen återvänder till fadershuset...

De sportsliga förväntningarna ligger helt i linje med L-B, vi får verkligen en spelande back. Nu hoppas jag bara att detta var första brickan i pusslet...

Anonym sa...

Ingen drömvärvning precis.
Brunkare är Lövens enda ambition dessvärre.

löven-bloggaren sa...

Janne, ser du Kingen som en brunkare?? Var var du under tidigt 2000-tal?

Anonym sa...

Janne: Kom igen nu, klart som tusan att Kingen kommer tillföra.

Jag var heller inte så förtjust i spelidén den nyss avslutade säsongen. Jag både hoppas och tror att Micky, Fagge och de övriga insett vikten av lirare. Även om inte Martin är en drömvärvning så tycker jag trots allt det var en helt ok första värvning.

Självklart hoppas jag att de kommer ett par, både backar och forwards som både breddar och framförallt spetsar truppen än mer!

Google