måndag 21 april 2008

Måndagen den 21 april

Dagen inleddes med lätt hybris. Klassikern "Bomben" dök upp på forumet. I samma veva bröt Abott-tvillingarna det muntliga avtalet med den Österrikiska klubben efter ett bättre bud från Sverige. Hybris 1. Efter många spekulationer om Öberg-Renberg-Näsvall-Skägg-Abotts-Blixtlås-Salomonsson-PA-Lundström-Skägg-Kanadensisk målvakt-Michael Leighton-Jamie Johnson-Skägg-spelare1 vill ha med spelare 2 och 3-mycket nära-bara detaljer återstår-blixtlås-Då dyker Floberg upp-antihybris 1-bomben smälld?Nej-Hybris 2-Skägg-Jonasén off-Abotts skriver på för Rögle-Antihybris 2-Bomben tickar fortfarande-Hybris 3-Fogström off-Olausson off- Antihybris 3.

Vad som än händer och vem det än rör sig om, kommer jag alltid att minnas den här dagen, måndagen den 21 april 2008. Dagen då arbetet kom i andra hand.

4 kommentarer:

Anonym sa...

...det lär ha varit helt sjukt och följt alla drömmar, inlägg och spekulationer under den här dagen.

Själv satt man i fiendeland och var nästan helt avskärmad från den normala världen, med dess bekymmer. (Läs Silly Season!!)

Du kan vara helt lugn L-B, det var lika lite som vanligt som gick in på utbildningen..

...fortfarande hoppas jag bara att vi inte sett till bomben. Då är jag trots allt lite besviken över all onödig energi och förhoppning på riktiga bomber. Floberg känns mer som en dålig dragsmällare, likt den vi firade av en kär kollega med.

..var det idag jobbet kom i andra hand ;-) Tur att man inte satt på kontoret idag, i så fall hade jag varit on line konstant och jobbet hade inte ens funnits på listan...

löven-bloggaren sa...

Och kommer ingen bomb idag kan den ju komma imorgon, men då är det ju arbete igen,fast...

Anonym sa...

Dessa kinapuffar till bomber. Löven är verkligen ett korthus utan stabil grund och stark ledning. Kan ju inte bli annat än fler brunkare...urk.

löven-bloggaren sa...

Bomb och Bomb. Jonas Floberg är definitivt inte den omtalade bomben. Den jag tror det rör sig om är Fredrik Öberg och det är bomb för mig. Han skulle höja framförallt PP, men även det övriga spelet. Må det bara bli klart någon gång. En dag likt igår vill jag inte uppleva igen.

Google