fredag 25 januari 2008

Det sa pang ...

... och sedan var man nere på jorden igen. Det ville sig visst inte riktigt mot Bofors. 1-0, Vad är det för ett resultat? Jag vet att ledningen vill ha in fler idrotter i Björklöven, men jag tror inte fotboll är en av dom. Samtidigt gjorde ju Leksand sin plikt och vann mot Rögle med 2-0. Vi lär inte få många chanser att knapra in deras försprång. Nu ska vi dock inte förringa Bofors insats. Dom gör mål, det gör inte Löven och då vinner man inga matcher. Vi har åtta lag i serien som gör mer mål än Löven. Är det då inte lite blåögt att tro att vi ska vara topp tre? Jag tycker nästan det.

Målet
Första perioden: 1–0 (1.37) Johan Bülow (Björn Östlund, Andreas Sundin)
Skott: 25–24 (9–6, 4–10, 12–8)
Utv, Bofors: 3×2. Björklöven: 2×2
Domare: Wolmer Edqvist, Grums
Publik: 4 022

5 kommentarer:

Anonym sa...

Sakta i backarna, allt går enligt plan... vi kan inte vinna jämt, sånt skapar orimliga förväntningar och ännu mer onödigt tryck!!

Vi släpper in 1 (ett??) mål på bortaplan mot ett lag som jagar PO-plats, 2 dagar efter det att vi slagit serieledarna... sedan har vi ju borta ett antal viktiga pjäser.

Chansen att vi skulle nå topp 3 har aldrig varit stor, den är dock inte definitivt mindre efter dagens matcher... Rögle(B), Malmö(H), Västerås(B) samt Växsjö(H) är de matcher då agnas ska skiljas...

Anonym sa...

Tyvärr ingen KANONMATCH från lövens sida! ....jag kunde inte bara låta bli...

löven-bloggaren sa...

Men du kanske har rätt.... och förresten stavas det Växjö.

Anonym sa...

Nollad av FBK:s b-lag svider jävligt.
Men jag är så härdad av dessa skitmatcher och igår saknade jag Jackman som åtminstone skrämde skiten ur boforsarna även om vi ändå förlorade.
Löven behöver en fajter som får igång laget som igår fastnade i mittzonsgeggan. Är det så jävla svårt att lägga ned puckarna i motståndarzon utan icing???

löven-bloggaren sa...

Och jag som tycker dom har svårt att lägga ur zon. Jo, en elak jävel skulle behövas. Jag såg ju Heikkinen näst intill crosschecka nacken av en Malmöspelare i en TV sänd match med Nyköping, men ny verkat han ha blivit ett fromt Lövenlamm.

Google