måndag 21 januari 2008

Lite spekulationer från min sida

Även om laget vinner och spelar stabilt finns det småjusteringar i laget att göra. Nu är det dags att spräcka Samis kedja och utnyttja hans kompetens till fullo. Att ha Blixt och Palmebjörk med honom tycker jag är rent resursslöseri. Håller Fagervall på att förvandlahonom till en brukare, eller? Visst, han bör ha en modig spelare som kan bana väg och en målskytt att spela fram. jag tycker dock inte att Blixt är rätt spelare att bana denna väg. Han tacklas mestadels för sin egen skull och inte alltid för lagets bästa (Läs publikfriande tacklingar där spelet inte är). Jon i sin tur är ingen målskytt. Att han innehar en ordinarie plats i en förstafemma är för mig en gåta. Karl åstadkommer ju i stort sätt inget. 12 mål på 86 allsvenska matcher talar sitt tydliga språk. Nä, sätt in Sami mellan Foppa och Wolverine. Där har vi en som banar väg och vinner puck för laget och en kille som hittat målet. Att sedan Blixt och palmebjörk lirar med sami har säkert att göra med att Bergmark är borta, men det känns lite enkelt att bara peta in killar som under säsongen mest figurarat på läktaren eller bänken till att lira i förstafemman.

Samtidigt ser jag hellre Karl-Johan Lundström på isen istället för Stralla, men han har väl klubban åt fel håll. Om Jonnie Karlsson är redo ska han givetvis in i laget, men eftersom han gick som forward på dagens träning tyder på att han inte spelar imorgon mot Leksand. Urban Omark är förkyld och tränade inte heller. Det var kanske därför som Jonnie var center? Hur långt ifrån spel är Kung Bergmark? Är han fräsch sätter jag gärna in honom i Gästrins femma och vem av Davidsson och Olofson som ryker kvittar mig faktiskt, men den av den som flyttas tar Palmebjörks plats i fjärde femman.

Mitt förslag på femmor:
Jussi Heikkinen, Kristofer Berglund - Johan Forsberg, Sami Ryhänen, Mattias Wennerberg

Patrik Nevalainen, Johan Svedberg - Fredrik Davidsson, Magnus Gästrin, Daniel Olofsson

Andreas Lindahl, Karl-Johan Lundström - Christopher Thörn, Mattias Hellström, Nicklas Johansson

Erik Lindberg, Niklas Strandberg - Jimmy Blixt, Urban Omark, Jon Palmebjörk

Saknas ev. Extra spelare: Jonnie Karlsson, Johan Bergmark, Johan Wikström

Inga kommentarer:

Google