fredag 18 januari 2008

Inför matchen mot Nybro

Alla minns en pinsam förlust. Ingen kommer någonsin att glömma säsongerna när vi förlorade mot mot lag som Husum, Kalix och Teg. Vi har väl förlorat mot Sollefteå också om jag inte minns fel. I år har vi spätt på listan med Huddinge och Nybro.

Nu kommer Nybro åter till SkyCom. Dags för revansch? Jag tror inte man behöver säga två gånger till Lövenspelarna vad som skulle hända med deras anseende i Umeå om de förlorade igen. Det finns liksom inte på världskartan. Jag tror för övrigt att Jussi Heikkinen får en smakstart a lá Ryhänen och står för 1+1 i första perioden. Övriga löv rycks med och segern skrivs till 6-1. Glädjekalkyl? Måhända, men det som skulle göra mig mest glad är ändå att taket håller. Direktsändning, droppande tak och hinkar hör liksom inte ihop.

Mitt tips: 6-1
The Sandvich tippar: 5-2

Laget
Målvakt: Tobias Lundström (Daniel Välitalo)

Förstafemman: Johan Svedberg, Karl-Johan Lundström - Daniel Olofsson, Magnus Gästrin, Fredrik Davidsson

Andrafemman: Jussi Heikkinen, Kristofer Berglund - Johan Bergmark, Sami Ryhänen, Jimmy Blixt

Tredjefemman: Andreas Lindahl, Niklas Strandberg - Johan Forsberg, Urban Omark, Mattias Wennerberg

Fjärdefemman: Erik Lindberg, Patrik Nevalainen - Christopher Thörn, Mattias Hellström, Nicklas Johansson

Inga kommentarer:

Google