onsdag 9 januari 2008

The Sandwich: tervetuloa Sami!!

Snacka om smakstart Sami, men eftersom du är så bra svenska så skippar jag finskan. Om jag ska vara helt ärlig syntes det att var ett tag du sedan spelade match, så både flås och timing kommer garanterat att bli bättre framöver. Att du sedan bara gjort en halv träning med dina nya kamrater gör det inte heller direkt lättare för dig att visa dig från din allra bästa sida.

Om det var ni i grönt som var ovanligt heta, eller Borås lite bleka, vet jag inte riktigt. Som lövare kommer du att märka att hemma i Sky Com brukar ni trampa på rätt rejält i inledningen. I den här matchen får ni sedan bra utdelning och jag tror aldrig jag varit med om att Löven hängt fyra kassar inom 15 min varav två av dessa i power play. (!?) Inte den här säsongen i alla fall...

Nu blev det bara tre säkra poäng och även om jag aldrig var riktigt orolig så är det er första period jag kommer att minnas. Om lill-foppa får vila upp sig efter J-VM och att Micke Andersson lyckas få till stånd ett kontrakt säsongen ut, kommer er kedja som kompletteras med en kämpe i Bergmark att bli riktigt giftig. Även om dagens trupp innehåller flertalet kämpar, som helst brunkar på vid sargerna så krävs det att ni är minst två kedjor som producerar rejält framåt. Nu kan det bli så att både eran och den med Wennerberg, Omark och stor-foppa kan fira stor triumfer framöver. Om då den tänkta första med kapten Gästrin och Ragge Olofsson kommer igång ser det faktiskt skapligt ut.

Övrigt som jag noterade var att du faktiskt vann 10 av 15 tekningar och fortsätter du att vinna 67% av dina tekningar kommer du att matchas flitigt i detta specialmoment framöver. Uppteäcker dessutom att både Gästrin och Omark hittills i år vunnit 58% av sina tekningar så i detta moment hävdar vi oss väldigt väl i den här serien. Kan vi dessutom bibeålla dagens 50% i PP så kan det trots allt bli en rätt rolig vår i år med...

Statistik från matchen

1 perioden:
1–0 (3.59) Johan Bergmark (Kristofer Berglund, Sami Ryhänen) 5-4
2–0 (6.07) Sami Ryhänen (Johan Bergmark, Tobias Forsberg)
3–0 (13.04) Mattias Wennerberg (Johan Forsberg, Niklas Strandberg)
4–0 (14.47) Magnus Gästrin (Johan Svedberg, Patrik Nevalainen) 5-4

2 perioden:
4–1 (0.09) Jens Karlsson (Joakim Andersson, Mikael Hultqvist) 5-4

3 perioden:
5–1 (16.17) Fredrik Davidsson (Magnus Gästrin) 5-6
Skott: tot 30–27 (16–8, 8–9, 6–10).

Utv, Björklöven: 4x2. Borås: 4x2.
Publik: 3612.


Återigen säger jag bara; tervetuloa Sami och jag hoppas du lyder min uppmaning!!

"Punaiset lamppu, punainen pitää loistaa!"


Over and out, vi möts igen...

6 kommentarer:

löven-bloggaren sa...

Efter att ha sett matchen på TV är det bara att konstatera. Vi gör en riktigt bra första period. Att det sedan ser ut som det gör i de två andra har många förklaringar: Kristofer Berglund utgår med yrsel. Lillfoppa var sliten, Bermark orkar inte heller hela vägen. Sami Likaså. Ändå en stabil seger. Synd bara att Rögle lyckades vinna.

Jag har finnar ingifta i släkten med har ingen aning vad dina finska ord betyder. Översättning?

Anonym sa...

Var har i Finland har dina ingifta släktingar bott och vilket språk pratade de då...?

löven-bloggaren sa...

Jag förstår inte din finska och du förstår uppenbarligen inte mig svenska.

Vad jag menade var att jag har en ingifta finsk person som givetvi pratar helt vanlig reguljär riksfinska (och givetvis svenska), men jag kan bara svenska. Förstår inte ett ord finska, var de än må vara ifrån i Finland, så återigen vad betyder dina finska fraser?

Anonym sa...

Först och främst ville jag bara att Sami skulle känna sig varmt mottagen så jag hälsade honom välkommen.

Det andra är en klassisk ramsa från 80-talet, lite fritt översatt ska medges...men den får du luska på själv ett tag...

Då missförstod jag dig totalt, jag trodde att inte ens dina finska ingifta vänner förstod vad jag skrivit.

Men helt klart har du en hel att jobba med ditt svenska språk;

"...inte mig svenska."

"...har en ingifta finsk person som giveti pratar.."

löven-bloggaren sa...

Det var då fan va du var petig. : )
Jag kanske jobbar på expressens lokala umeåsida.

löven-bloggaren sa...

Det kan inte var "Röda lampan den ska lysa"?

Google