tisdag 22 januari 2008

Ingen Näsvall i Löven då, eller?

Ingen större majoritet som vill ha Fredrik Näsvall i Löven. 57 % var för och 42 % emot. samtidigt känns ett förvärv inte aktuellt i dagsläget när maskin får på högvarv. Utgången av morgondagens match kommer givetvis att påverka resten av veckans spekulationer om fler nyförvärv. Vid seger lär inte många vilja förändra laget, men vid en eventuell förlust lär många vilja förstärka laget, eftersom man då visat att man inte håller mot starkare motstånd. Livet är helt enkelt rätt svart och vitt som supporter.
+++
Ingen Jan Huokko eller Johan Hägglund imorgon. Känns rätt bra, eftersom varje gång jag säger namnet Jan Houkko får jag en bild framför ögonen av en rightare som dunkar i ett slagga i mål. Både otäckt och kanske konstigt, men så funkar jag. Allt i livet går att relatera till hockey. Sjukt? Ja,mycket möjligt, men lika fullt en verklighet. Vi kan väl i alla fall konstatera att det är tur att det jag inte fastnade för schack. Tänk följande: - Kasparov ... ahh, bonde B2 till B4 .... nä usch, hemska tanke.. då hade jag sökt hjälp, jag lovar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kasparov? Var det inte han som körde så offensivt med tornet...? Nej, just ja...det var den här tråkiga uppstälningen 1-3-1 med löparen som libero, ett gäng bönder och så damen där framme som spets....

löven-bloggaren sa...

Ja, eller tänk om man fastnat för innebandy och hör namnet Alexander Nede och direkt tänka på zorrofinten, nä fy fan va nördigt. : )

Anonym sa...

Innebandy ar en sport som startades av misslyckade hockeyspelare.

Google