lördag 19 januari 2008

Enkel seger mot Nybro

Björklöven vinner med 4-1 utan att förta sig. Stundom hyfsat spel, men inte mer. Jussi Heikkinen gör en bra debut som lovar gott. Fjärde linan gör en bra andra och tredje period. Snyggt PP mål, men annars var det mest en ny gäspning. Var är dom distinkta avsluten? Eller är det så att alla målvakter är så placeringssäkra att skotten bara upplevs att gå rakt i magen? Jag vet inte hur många bra lägen som slösades bort genom direkt dåliga avslut och det akualiserar återigen min önskan om en "riktig" målskytt.

Lite synd om Tobbe som inte får hålla nollan, men där har han lite sig själv att skylla. Det är ju han som ger Nybro pucken i egen zon, när han försöker rensa den efter sargen, trots att han har två backar i närheten som med lätthet hade kunnat göra det bättre. Å andra sidan brukar Lövenbackar ha svårt att distinkt rensa pucken ur zon i pressade lägen, så han hade kanske inte förtoendet att låta dom göra det.

Trots allt, enkel seger och via AIK på söndag så längtar vi till onsdag när Leksand kommer på besök till Skycom. Då du Belfour ...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt med 3p, det är det enda jag tar med mig.

Inte så imponerande när de två nyförvärven Hellström och Thörn lirar i den fjärde linan. Sami tror jag kan bli riktigt bra, men varför får han inga medspelare... Blixt och Palmebjörk???

Sedan hopas jag verkligen att Bergis kryar på sig!!

Väntar ytterligare en match innan jag bedömmer Jussi!

löven-bloggaren sa...

Tror att Palmebjörk helt enkelt ersatte Bergmark. Orginalidén från Faggy var nog Blixt-Ryhänen-Bergmark, men visst blev det helt fel.

Nä, satsar man på nyförvärv ska de nog inte hamna i fjärdelinan. Inte så bra betyg för varken Micke som kanske scoutat dåligt eller Faggy som inte kan krama musten ur nyförvärven. Kan Thörn göra något annat än en backhandfint på frilägen? Det funkade mot jag vet inte vem, men har du fantasi, Thörn? Två frilägen på exakt samma sätt. Du förblir nog i allsvenskan.

Jussi ja, min spådom om 2 poäng från hans klubba gick ju om intet, men som du säger, vi får nog ge honom någon match till innan vi bedömer.

Google