onsdag 30 januari 2008

Nu är det nära, nära

Jag tänkte faktiskt i min "inför matchen ..." spekulera i om hockeyguden fortfarande älskar Löven och kunde slå till med lite skrällar i de andra ,matcherna, men tänkte samtidigt att den som gapar efter mycket sätter ofta skägget i brevlådan, om och om igen. Nu verkar det vara så att hockeyguden inte bara kan läsa utan också läser tankar, för vem trodde egentligen att Bofors skulle nolla Rögle i deras egen gryta? Eller gryta och gryta, i dag var det nog inte mer än en fisljummen tekopp, men det bryr vi oss inte så mycket om här uppe i norr. Huvudsaken är att dom tappade poäng och det gjorde dom big time. Nu är vi bara tre poäng ifrån och det man inte trodde skulle kunna vara möjligt för bara några omgångar sedan ser helt plötsligt riktigt möjligt ut. En annan undran: Tror ni att Rögle jagar mental tränare just nu? Att sedan Västerås tappade poäng hemma mot Sundsvall försämrar ju inte kvällen.

Kvällen match då? Efter en trevande inledning blev det fart på manskapet och att Stralla skulle trycka dit två baljor var riktigt roligt. Jag har kritiserat honom hårt, men trycker han igen min trut med bra spel och mål så gärna för mig. Sedan är det aldrig fel att tippa rätt resultat:5-1. Känns rätt skönt. Nu fortsätter vi jakten på fredag och hoppas att hockeygudens solar fortsätter att le mot Umeå och Björklöven.

Målen:
Första perioden
0-1 (17.56) Robert Kimby (Jonathan Persson)
1-1 (18.46) Mattias Wennerberg (Urban Omark)
2-1 (19.07) Niklas Strandberg (Johan Forsberg, Mattias Wennerberg)
Paus
Andra perioden
3-1 (12.09) Jon Palmebjörk (Kristoffer Berglund, Jussi Heikkinen)
4-1 (19.44) Niklas Strandberg (Andreas Lindahl, Urban Omark) PP fem mot tre
Paus
Tredje perioden
5-1 (10.30) Jimmy Blixt (Niklas Strandberg, Mattias Hellström)
Slut
Skotten : 30-21 (10-7,10-11,10-3)
Utv. IFB 6x2 min AIS 5x2 min

1 kommentar:

Anonym sa...

Allt verkar nästan gå Lövens väg. Att hoppas att det fortsätter vore väl att be om för mycket?

Google