tisdag 8 januari 2008

Mycket på G just nu

Sami Ryhänen hoppas få stanna flera säsonger. Jo, jag tackar jag. Funderar bara på en grej som han sa i VK idag om sin förre tränare: Han gillar inte spelare som levererar utan vill bara ha såna som arbetar hårt. Är inte Faggy lite så också? Klart att alla tränare gillar spelare som levererar, men även om man levererar kan man inte bara glida och glassa omkring. Blir intressant att se vad det här är för spelare. Får han igång vårt powerplay är jag mer än nöjd.

+++

Nyköpings finske back Jussi Heikkinen till Löven? Det uppger i alla fall VFs hockeysite. Heikkinen ligger fyra i allsvenskans poängliga bland backar med 5 mål och 15 assists. Med det skulle han direkt bli poängkung i Löven utan att ha spelat en enda match med klubben. han skulle även bli lagets buse med 46 utvisningsminuter, men det kan vi en än gärna ta. Tänk att s en back som kanske spelar tofft framför det egna målet. Vilken syn! : )
+++

Välkommen tillbaka Tobias Forsberg. Skönt att lånet förlängs och jag hoppas innerligt att det kan förlängas säsongen ut.
+++

Hälften av Rahimipengarna är på kontot. Hurra. Inte en dag för sent. När blir styrelsemötet?
+++

Jonnie Karlsson fortsatt skadad och borta minst två veckor till. Kul! Någon som tror han får nytt kontrakt?
+++

Green Devils ska hylla Kristofer Berglund vid hemmamatchen mot Borås imorgon. Synd att man inte kan vara där. Jag får helt enkelt hylla på mitt eget vis.


Foto: folkbladet.hockey.nu
(OBS, bilden är ett montage, som om ingen såg det)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha-ha, skön bild L-B!
Hoppas verkligen på den nya finnen, gillar deras energi.
Tycker faktiskt att Micke borde rycka i Kalle Kerman också.
Han är grym i rätt miljö och hos Löven trivs ju alla.
Gott nytt år förresten!

Google