söndag 20 januari 2008

Inför matchen mot AIK (Uppdaterad)

Senaste mötet på Hovet resulterade i en rejäl förlust för Löven. AIK vann då med hela 6-2, men ett sådant senario, där AIK hade 3-0 redan efter 7:53 lär vi inte få uppleva igen. Hoppas att Löven kan stå för en stabil insats. Då borde man kunna besegra ojämna AIK.

Johan Bergmark saknas fortfarande, vilket gör att Jon Palmebjörk fortsätter i Ryhänens lina. Karl-Johan Lundström sätts på bänken till förmån för Patrik Nevalainen. Vad vill jag då se i denna match? Förhoppningsvis samma fart från fjärdelinan med Niklas Johansson i spetsen som senast mot Nybro. Förhoppningsvis utvecklas också samarbetet mellan Berglund/Heikkinen. Tobbe måste spika igen som vanligt. Sedan vill jag ha lite mer kyla i de avgörande lägena. Titta var målvakten är och placera skotten. Jag vill inte att vi nöter ut magplattan på motståndarmålvakterna. Sedan får vi hoppas att man stoppar en skärbrännare i röven på Daniel Olofsson eller kanske anmäler honom till barnprogrammet Barda för att få lite mer fantasi i sitt spel. Jag är utled på hans ryssvändningar. Andreas Lindahl får gärna hitta tillbaka till sitt spel. Senast var han ju rent bedrövlig. Livrädd i alla situationer. Sedan kan man ju diskutera om man ska ha Palmebjörk och Blixt är rätt folk att ha tillsammans med Ryhänen. Jag skulle hellre se Ryhänen med Wennerberg och Forsberg.

Mitt tips: 2-4
The Sandwich tippar: 3-3, Ryhänen avgör i sudden.

Laget
Målvakt: Tobias Lundström (Thomas Selstedt)

Förstafemman: Johan Svedberg, Patrik Nevalainen - Daniel Olofsson, Magnus Gästrin, Fredrik Davidsson

Andrafemman: Jussi Heikkinen, Kristofer Berglund - Jon Palmebjörk, Sami Ryhänen, Jimmy Blixt

Tredjefemman: Andreas Lindahl, Niklas Strandberg - Johan Forsberg, Urban Omark, Mattias Wennerberg

Fjärdefemman: Christopher Thörn, Mattias Hellström, Nicklas Johansson

På bänken: Karl-Johan Lundström, Erik Lindberg

+++
69 % som vill ha Näsvall. Inte illa.

Inga kommentarer:

Google